زمان نامناسب اسباب کشی


باربری و اسباب کشی یکی از کارهای خیلی سخت و دشوار است. در هنگام باربری و اسباب کشی به اشتباهات باربری بر می خوریم که این خود باعث به وجود آمدن خسارت های مالی و همچنین از دست رفتن زمان خواهد شد. شما می توانید با انتخاب یک شرکت معتبر و مطمئن و کم کردن اشتباهات گذشته میتوانید تا حد زیادی از آسیب رساندن به وسایل و خسارات دیگر جلوگیری کنید.

زمان نامناسب اسباب کشی

اگر می خواهید اسباب کشی کنید در نظر گرفتن زمان مناسب خبلی مهم است چون این زمان است که به شما نحوه انتقال وسایل و اسباب را تعیین می کند. بخصوص اگر می خواهید به خارج شهر اسباب کشی کنید درنظر گرفتن زمان مهم است. به نظر بهترین کار اینست که در جریان روز و با یک شرکت باربری مناسب انجام شود. برای زمان اسباب کشی این موارد را هم باید درنظر گرفت:

ترافیک شهری: در بزرگ شهر ها درنظر گرفتن ترافیک در طول شب و روز بسیار مهم است ساعات ابتدایی صبح یا ظهر که ترافیک کمتر است

چه روزهایی در هفته خلوت‌تر است و یا روزهایی که تعطیلات نباشد برای جابجایی مناسب است. روزهای ابتدا و انتهای ماه‌روزهای شلوغ‌تری است.

چه ماه‌هایی برای اسباب کشی مناسب‌تر است، ماه‌هایی که در فصل‌های خنک‌تر قرار دارند و بچه‌ها در مدرسه به سر می‌برند زمان بهتری برای اثاث کشی است.

 

انتخاب نادرست شرکت باربری

در اسباب کشی یکی از مهم ترین عامل در کار آسان و بی دغدغه انتخاب شرکت باربری خوب می باشد ولی اکثر مردم درین مورد تحقیق نمیکنند. تحقیق نکردن در مورد شرکت باربری شاید بزرگترین اشتباه باشد. چون انتخاب شرکت نامناسب باعث می شود که خدمات خوبی ارائه ندهند و از کارکنان حرفه ای استفاده نکنند.چیزی دیگری که خیلی مهم است باید شرکت باربری در محله زندگی سکونت تان باشد.

بیشتر بدانید: در مورد شیوه درست حمل بار بیشتر بدانید!

عدم داشتن برنامه ریزی جامع و کامل

برنامه ریزی و داشتن برنامه جامع و کامل  در تمام عرصه های زندگی مثل درس، کار، زندگی خانوادگی و حتی اسباب کشی و هنگام حمل اثاثیه منزل خیلی مهم است

ما آدم ها معمولا در کارهای خود پیش از شروع کار برنامه ریزی می کنیم ولی در هنگام اسباب کشی به دلیل آشفتگی فکر و وسایل اثاثیه برنامه ریزی فراموش مان شده و این کار سبب سردرگمی و بلاتکلیفی می شود.

ما در هنگام اسباب کشی اگر وسایل و اثاثیه ها را درست و با برنامه انجام ندهیم اشتباهات پیش میاد و باعث دوباره کاری  و بی نظمی می گردد. وسایل و تجهیزات را باید مرتب و در کارتن های درست جابجا کرد تا سبب سردرگمی و اتلاف وقت نشود.

برنامه ریزی بر ما کمک می کند که بدانیم پیش از جابجایی وسایل کدام وسایل دست و پا گیر هستند اهمیت زیادی دارد. آنها را شناسایی کرده سپس پیش از سایر وسایل آن را جابجا کنیم. این نکته نیز باعث جابجایی راحت تر بار به وسیله خود و کارگران می شود و همچنین از فضای وسیله نقلیه به طور کامل استفاده مفید خواهد شد

بسته بندی وسایل در روز اسباب کشی

یکی دیگر از اشتباهات باربری در هنگام اسباب کشی بسته بندی وسایل و اثاث منزل در روز اسباب کشی است که این کار سبب سردرگمی خود و گم شدن خیلی وسایل ضروری می شود.

بسته بندی در روز اسباب کشی باعث می شود که وسایل را در بسته های باز و یا بسته های بگذاریم که برای پیدا کردن شان بعضاٌ تمام وسایل را باید باز کرد.

دور انداختن وسایل بدون استفاده

در هنگام بسته بندی و جابجایی وسایل به وسایلی برمیخوریم که مدت هاست آن را گم کرده ایم و یا بدون استفاده باقی مانده اند. اگر ما چند روز قبل اینکار را انجام بدهیم میتوانیم وسایل را که لازم نداریم به مکان جدید انتقال ندهیم. اگر قابل استفاده هستند و به آن ها نیاز دارید بهتر است تمامی آن را در یک بسته قرار دهید.و با سایر وسایل در یکجا قرار ندهید.

بسته بندی بدون برچسب

در هنگام اسباب کشی همانطوری که بسته بندی خوب به بسته بندی های برچسب دار هم نیازمندیم. در هنگام بسته بندی وسایل نام گذاری وسیله ها داخل آن مهم است.با این کار می توان کار را هم برای خود و هم کارگران برای حمل جعبه ها آسان کرد. زیرا متوجه می شوند که محتویات جعبه چه نوع وسیله ای می باشد. حتی در قرار گیری لوازم در خودروی باربری هم این کار کمک می کند تا وسایل حساس تحت فشار قرار نگیرند.

وقتی تمام جعبه ها دارای برچسب و علامت باشند و می خواهید خانه جدید را بچینید دیگر لازم نیست تمام جعبه ها را باز کنید تا به وسایل آشپزخانه برسید، به راحتی به ترتیب از هرجای خانه که خواستید شروع به چیدمان خواهید کرد.

اشتباهات باربری - شرکت باربری

جمع آوری وسایل بدون دسته بندی

یکی دیگر از اشتباهات باربری که در هنگام اسباب کشی بسیار زمان بر می باشد جمع آوری وسایل بدون دسته بندی است. زمانی که وسایل  بدون دسته بندی در داخل هر جعبه ای قرار می دهید و می خواهید در منزل جدید تان بچینید باید تمام وسایل و جعبه ها را همزمان باز کنید تا لوازم را پیدا کنید. پس سعی کنید که لوازم ها را جداگانه و مجزا بسته بندی کنید. زمانی که وسایل منظم و در جعبه خودش جابجا شود چیدمان در خانه بسیار آسان خواهد بود.

وقتی وسایل بدون دسته بندی و هر چیز کورکورانه چیده شود.باعث آشفتگی وسایل و شلوغی مکان و در نتیجه پریشانی و اتلاف وقت شده و خستگی را دو چندان می نماید. به طور مثال وسایل آشپزخانه، اتاق خوابها و یا پذیرایی مجبور باشیم کورکورانه هر جعبه و کارتونی را باز کنیم.

بی توجهی به شکستنی ها

در هنگام اسباب کشی وسایل شکستنی باید به صبر و حوصله زیادی جابجا شود و در وسایل خانه شکستنی ها زیاد هم می باشند. بسته بندی وسایل شکستنی جز ضروری ترین ها می باشد. برای بسته بندی وسایل شکستنی ما به پلاستیک حباب دار، کاغذ بسته بندی و پد محافظتی و نیاز داریم تا هنگام جابجایی وسیله ها مان آسیب نبینند.

اشتباهات در اسباب کشی گیاهان

امروزه اکثرخانواده ها در خانه های شان پرورش گل و گیاه انجام میدهند که این خود در اسباب کشی یک امر مهم است  وبی توجهی به آن اشتباه فاحش است. اکثر شرکت های باربری مسوولیت جابجایی گیاهان را بر عهده نمی گیرند.

در هنگام اسباب کشی شما باید خودتان مسوولیت انتقال گیاهان و گل های تان را به عهده بگیرید.

سپردن اشیا قیمتی به شرکت باربری

افراد در حمل وسایل و اشیای قیمتی شامل سکه، اسناد رسمی، جواهرات و.. سهل انگاری می کنند و  باید هنگام جابجایی و حمل بار این اشیا قیمتی را در جعبه های مخصوص گذاشت و با خود حمل کرد . سپردن اشیا قیمتی به شرکت های باربری اشتباه است. شرکت‌های باربری معمولاً مسئولیت حمل وسایل گران ‌قیمت مثل جواهرات را بر عهده نمی‌گیرند. در هنگام بسته بندی و چیدمان لوازم نیز حواستان به وسایل قیمتی مثل طلا و جواهراتتان باشید. زیرا در اسباب کشی زیاد پیش می آید که وسیله ها جابه جا شوند. پس این لوازم را نزدیک خودتان نگه دارید تا گم نشوند.

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *