یکی از دغدغه های مردم برای جابجایی لوازم منزل به مکانی دیگر، بسته بندی اثاثیه منزل می باشد. با دانستن روش های بسته بندی اثاثیه منزل می توانید با کمترین هزینه این کار را انجام دهید. با بسته بندی درست لوازم بخشی از اضطراب مربوط به امنیت لوازم، جلوگیری از آسیب رسانی به وسایل شکننده و مهم از بین می رود.

بخشی دیگر به چگونگی بسته بندی اثاثیه منزل مربوط می شود. زیرا، علاوه بر آسیب رساندن باید باز کردن و چیدمان لوازم مانند لباس ها براحتی انجام شود. تمام این موارد در مورد جابجایی اثاثیه دفتر یا شرکت ها نیز کاملا صادق است.

از عوامل مهمی که در انتقال بار اهمیت دارد، اول نوع بسته بندی کالا و سپس نوع ماشین و نحوه بارگیری آن می باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع روش های بسته بندی اثاثیه منزل آشنا سازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد باربری و خدمات آن مقاله هر آنچه که باید در مورد باربری بدانید! را مطالعه کنید.

روش های بسته بندی اثاثیه منزل - بسته بندی اثاثیه منزل

اهمیت بسته بندی

هر آنچه که در اطراف ما هست، به صورت بسته بندی شده قرار دارد. هدف از بسته بندی، محافظت از کالا در برابر آسیب های احتمالی می باشد. آسیب های احتمالی ممکن است عواملی مانند ضربه، رطوبت، گرما و غیره باشند. بسته بندی برخی لوازم مانند ظروف آشپزخانه، لوازم الکتریکی، تابلوها و غیره بسیار مهم می باشد و باید طبق اصول استاندارد بسته بندی و انتقال داده شود.

بسته بندی اثاثیه منزل

از دلایل مهم بسته بندی اثاثیه منزل، محافظت از کالا می باشد. اگر قصد جابجایی یا اسباب کشی دارید، بهتر است قبل از هرچیز روش های بسته بندی را بدانید یا به متخصص آن بسپارید. خوشبختانه در این زمینه، انواع خدمات بسته بندی توسط شرکت های باربری صورت می گیرد. کارگران حرفه ای با استفاده از روش های مرسوم و استاندارد، بسته بندی لوازم شما را به درستی و در کمترین زمان ممکن انجام خواهند داد.

در ادامه مقاله به برخی از روش های بسته بندی اثاثیه منزل که توسط شرکت باربری ایران بار و برخی شرکت های معتبر حمل و نقل انجام می شود، می پردازیم.

وسایل بسته بندی را جمع آوری کنید

اسباب کشی منزل فرآیندی است که ممکن است زمان زیادی را در بر بگیرد. پس مدت زمان بسته بندی لوازم را حتما در نظر داشته باشید. در صورتی که کار بسته بندی اثاثیه منزل یا شرکت تان را به شرکت باربری می سپارید، نگران هیچ چیز نخواهید بود. اما اگر خودتان قصد انجام این کار را دارید می بایست بعضی لوازم و ابزار که برای بسته بندی نیاز است را تهیه کنید.

برخی از لوازم بسته بندی قرار ذیل است:

  • پلاستیک حباب دار مخصوص بسته بندی
  • روکش مبل و تشک
  • پوشش کشدار پلاستیکی
  • کیسه های پلاستیکی قابل مهر و موم شدن
  • ورق های مقوایی

حجم لوازم منزل تان را کم کنید

در مرحله اول، تمام لوازمی که قصد جابجایی آن را دارید، مشخص کنید و تا حد امکان از حجم آن بکاهید. این بدان معناست که از بسته بندی لوازم غیر ضروری خودداری کنید.

تمام وسایل قدیمی یا کهنه که قصد استفاده از آن ها را ندارید کنار بگذارید و روی وسایل مهم و ضروری تمرکز کنید. با این کار در روز اسباب کشی، تعداد جعبه های کمتری خواهید داشت. در نتیجه سرعت بسته بندی، حمل و چیدمان اثاثیه منزل تان نیز بالا می رود و حفظ امنیت آن ها هم راحت تر است.

روش های بسته بندی اثاثیه منزل - سبک مختلف حمل بار

استفاده از فوم های ضربه گیر

فوم های ضربه گیر در بسته بندی لوازم نقش بسیار مهمی دارد. زیرا از آسیب رساندن به لوازم منزل مانند یخچال، مبلمان، تلویزیون، آیینه، میز و غیره کمک می کند. هم چنین اگر به صورت صحیح استفاده شود حتی مانع نفوذ آب هم می شود.

اکثر شرکت های باربری از جمله باربری ایران بار، از فوم های ضد ضربه در فرآیند بسته بندی اثاثیه منزل یا دفترتان استفاده می کنند.

استفاده کردن از کارتن های بسته بندی

امروزه اکثر افراد برای بسته بندی لوازم منزل شان از کارتن های مخصوص بسته بندی استفاده می کنند. این کارتن ها در ابعاد مختلف وجود دارند و برای بسته بندی هر نوع لوازم اعم از وسایل شکستنی و لباس استفاده می شوند. شرکت باربری ایران بار از بهترین و باکیفیت ترین کارتن های بسته بندی استفاده می کنند تا امنیت اثاثیه شما را تضمین کنند.

این کارتن ها در انواع مختلفی تقسیم شده اند. دسته اول، کارتن های پنج لایه معمولی هستند که دارای اندازه های مختلفی می باشند. دسته دوم، کارتن های عایق دار می باشند که جهت انتقال مواد غذایی فریز شده و حفظ کیفیت مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند.

نوع سوم، کارتن های مخصوص لباس هستند. با استفاده از این کارتن ها می توانید انواع لباس اعم از کت و شلوار و لباس های مجلسی را بدون خراب شدن ظاهر آن انتقال دهید. لباس ها به شکل آویز شده در کارتن ها قرار می گیرند. از آنجائیکه این کارتن ها شبیه کمد عمل می کنند، بنام کارتن رگال نیز گفته می شود.

به کارتن های بسته بندی برچسب بزنید

وقتی لوازم منزل را درون کارتن ها بسته بندی می کنید حتما با یک برچسب مشخص کنید که چه نوع لوازمی در کارتن وجود دارد.

در زمان اسباب کشی لوازم شاید نیاز داشته باشید که کارتن خاصی را پیدا کنید و چیزی به آن اضافه یا کم کنید. در صورت نداشتن برچسب پیدا کردن وسیله مورد نظر از میان انبوهی از کارتن ها کار راحتی نیست.

استفاده از برچسب روی کارتن به شما کمک می کند تا بعد از اسباب کشی، براحتی لوازم را پیدا کنید. البته باید در نظر داشته باشید که روی برچسب، لیست لوازم داخل کارتن و محل قرار گیری آن را مشخص کنید. برای راحتی کار در چهار طرف کارتن و بخصوص روی کارتن برچسب را بچسبانید تا در تمام مراحل اسباب کشی قابل مشاهده باشد.

استفاده از انواع سلفون

سلفون ها در بسته بندی وسایل نقش مهمی دارد. این سلفون ها در ابعاد مختلفی وجود دارند و نحوه استفاده از آنها بسیار آسان است. از موارد استفاده سلفون ها در بسته بندی انواع وسایل دکوری، قاب عکس آیینه، ظروف آشپزخانه و سایر وسایل مهم و شکننده می باشد.

استفاده از ساک های مخصوص

ساک های مخصوص بسته بندی در ابعاد کوچک و بزرگ وجود دارند و جهت حمل لباس و قالیچه مورد استفاده قرار می گیرد. از مزایای استفاده از این ساک ها این است که از نفوذ گرد وغبار جلوگیری می کند و حمل آن ها بسیار راحت است.

نوع دیگری از این ساک ها برای جابجایی کفش ها استفاده می شود که از آسیب رساندن به آنها جلوگیری می کند.

استفاده از چسب و مقوا

برای بسته بندی تابلو و آیینه، از چسب و مقوا برای جلوگیری از شکستن آن استفاده کنید. به طوریکه دو نوار چسب پهن را بصورت ضربدر روی آیینه بچسبانید. این کار از شکستن شیشه جلوگیری می کند. تیکه های مقوا را در قطعات کوچک برش دهید و در لبه های هر گوشه قرار دهید و سپس با نوار چسب محکم کنید.

با دو تیکه مقوای بزرگتر جلو و پشت آینه را بپوشانید و چسب بزنید. برای ایجاد لایه محافظ می توانید از نایلون حباب دار استفاده کنید. اگر آیینه شما کوچک است می توانید در بین بالشتک ها یا حوله قرار دهید.

استفاده از کاغذ یا روزنامه در بسته بندی اثاثیه منزل

لوازم دکوری و شکننده مانند لامپ، آباژور و غیره را توسط چندین کاغذ یا روزنامه بپیچانید و درون کارتن قرار دهید. این کار باعث می شود تا وسیله مورد نظر در صورت حرکت، جابجا نشود.

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *