بیمه نامه باربری

بیمه نامه باربری


با سلام خدمت تمامی همراهان گرامی شرکت اطمینان بار امروز در خدمت شما عزیزان هستیم با قسمت مهم حمل و نقل بار به اسم بیمه باربری همانطور که با شنیدن اسم بیمه تعدادی جمله کلیشه ای در ذهن شما نقش می بندد ولی این ها اطلاعات ناقصی از بیمه باربری در رابطه با شرکت های حمل و نقل می باشد.

بیمه نامه باربری

تا به حال برای شما پیش آمده که باری را بخواهید از طریق زمینی هوایی و یا دریایی به نقطه دیگری از ایران و جهان ارسال کنید. ولی به علت ارزشمند بودن بار خود دچار استرس شوید که آیا بار سالم به مقصد می رسد. و یا اگر سالم به مقصد نرسید چه کسی پاسخگو و در صدد جبران خسارت وارد شده می باشد؟

بله، حق با شماست این ها بخشی از استرس و نگرانی شما عزیزان در زمینه حمل و نقل می باشد. اما راهکاری دارد و آن بیمه حمل و نقل و یا بیمه نامه باربری می باشد که شرکت بیمه در قبال مبلغی به عنوان حق بیمه که این مبلغ متناسب نوع پوشش بیمه متغییر می باشد متعهد میشه باری که در بیمه نامه به اسم شخص ثبت شده است. را در هنگام بارگیری و حمل نقل بیمه کند که اگر در این هنگام اتفاقی برای بار پیش آمد مبلغ خسارت را به شخص پرداخت کند.

بیمه باربری و حمل و نقل کالا چیست ؟

شرکت های باربری و حومه و نقل بار برای افزایش اعتبار خود و افزایش اطمینان مشتریان خود دست به اقدامی زدند. که به واسته آن سلامت کالا ارسال شده و  یا در صورت زیان و آسیب خصارت آن را گرداخت خواهند کرد. و به واسته همین موضوع آرامش بیشتری برای مشتریان خود به و جود آورده اند.

ضرورت بیمه باربری و حمل و نقل زمانی زیاد می شود که شخص ارسال کننده خواهان ارسال بار به خارج از شهر (باربری شهرستان) و یا ارسال بار خود به خارج کشور می کند. و یا اینکه ارزش بار به حدی زیاد است که در صورت زیان غیر قابل جبران باشد. در این صورت پای بیمه باربری ها به میان کشیده می شود. که در صورت هرگونه خسارت آن مبلغ را پرداخت کنند که البته این تعهد بیمه ها نیز متفاوت است و با توجه به مبلغ بیمه نامه و مفاد موجود در آن که قابل افزایش و یا کاهش می باشد. مبلغ بیمه نامه افزایش و کاهش میابد و به واسته آن نیز مبلغ پرداختی هزینه نیز کاهش و افزایش می یابد.

اصطلاحات بیمه نامه های باربری و شرکت های حمل و نقل 

در این قسمت از مقاله به معرفی بخش هایی که در بیمه نامه ها به آنها اشاره می شود. می پردازیم و امید است که در استفاده از بیمه نامه ها به کار شما عزیزان بیایند.

بیمه گر:

بیمه گر به شرکتی گفته می شود که در قبال دریافت حق بیمه بار شخص را در قبال حوادث براساس موارد ثبت شده در بیمه نامه بیمه می کند. که این حق بیمه متناسب با مفواد موجود در قرارداد یا بیمه نامه متفاوت است.

بیمه گذار :

به شخصی که با بیمه قرار داد می بندد. که از دریافت خسارات ناشی از حمل و نقل بار مطمئن شده و در صورت بروز خسارات مبلغ آن را متناسب با توافق حاصل شده با شرکت بیمه دریافت کند.

ذی نفع:

کسی که بنا به درخواست شخص بیمه گذار اسم و مشخصات وی در بیمه نامه ثبت بشود. تا در صورت بروز حادثه بخشی و کل مبلغ خسارت به وی برسد و به وی پرداخت شود.

حق بیمه :

مبلغی که در قرارداد و توافق در هنگام چاپ بیمه نامه در آن ثبت شده و متناسب با شرایط و مبلغ آن آن را به بیمه گذار ( شرکت بیمه کننده مرسوله ) به صورت تمام و کمال پرداخت کند.

موضوع بیمه :

موضوع بیمه به تمامی اجناس و اموالی که برای حمل به مقصد در خودرو حمل و نقل وجود دارد گفته می شود که به صورت یک لیست ثبت می شود.

مدت اعتبار بیمه :

مدت زمانی می باشد که یک بیمه نامه اعتبار دارد و در صورت بروز حادثه در آن زمان مبلغ قابل دریافت است. و خارج از آن هبچ گونه مسئولیتی به گردن شرکت بیمه کننده بار نیست.

فرانشیز : بخشی از مبلغ خسارت می باشد که در صورت بروز حادثه بیمه گذار ملزم به پرداخت آن می باشد. که میزان آن متناسب با شرایط در قرارداد یا بیمه نامه ثبت شده است.

مزایای بیمه باربری 

با توجه به اینکه ارسال بار در کشور عزیزمان هر روزه در حال گسترش است. یکی از مهم ترین نکات که باعث این افزایش شده است این است. که با وجود بیمه نامه ها افراد با خیال آسوده بار های خود را به باربری ها و شرکت های حمل و نقل می نگارند. تا بار آن ها به مقصد مورد نظر ارسال شود و از آن طرف هم شرکت ها دیگر استرس خسارت را ندارند. این موضوع سبب می شود تا صاحبان کالا و موسسات حمل و نقل داخلی و بین المللی ، با خیالی آسوده و آرامش خاطر خدمات خود را در امر حمل و نقل انجام دهند.

خوب در این مقاله با بیمه نامه های باربری ها و شرکت های حمل و نقل بار آشنا شدیم. و امیدواریم که این مقاله نیز در آینده به کمک شما عزیزان بیاید.

 

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *