قواعد باربری در تهران

قواعد باربری در تهران

قواعد باربری در تهران


قواعد باربری در تهران

در این مقاله قصد بررسی قواعد باربری در تهران را داریم . در ابتدای مقاله باید با کلمه قاعده آشنا بشویم قاعده به معنی آداب و قوانین و مقرارات می باشد و قواعد باربری به مجموعه ای از قوانین گفته می شود که باربری ها باید متناسب به شرایط به آنها عمل کنند.

باید بدانید که باربری ها درون شهری و وانت بار ها و انواع ماشین های حمل بار ار قوانین صنفی و قوانین اتحادیه های باربری پیروی می کنند و با توجه به آن قانون ها کار خود را در پیش گرفته و به آنها عمل میکنند. باربری تهران نیز از قوانین اتحادیه های تهران پیروی کرده و از آن ها استفاده میکنند.

قبل از گفتن قواعد باربری در تهران لازم به ذکر است که بسیاری از باربری های تهران به صورت ثبت شرکتی نمی باشند و به صورت دفتر کار اقدام به حمل بار از مبدا به مقصد می پردازند . حال به قوانین اصلی باربری تهران و باقی شهرستان ها و به صورت کامل قوانین باربری درون شهری می پردازیم :

قوانین باربری درون شهری

  • قوانین نظام صنفی کشور ایران
  • قوانین تعزیرات حکومتی
  • اجبار به کسب و نصب پروانه کسب در واحد صنفی و دفتر باربری تهران
  • قوانین جامع شهرداری و وزارت کشور

همانطور که اسن این نوع از باربری ها مشخص است این باربری ها مربوط به حمل بار از مبدا و ارسال بار به مقصد که این مقصد قطعا در شهری غیر از شهر مبدا می باشد مربوط است . لازم به ذکر است که قوانین باربری تهران و باربری های داخل شهری با قوانین باربری های بین شهری تفاوت های بسیاری به دلیل نهاد های نظارتی مربوط به آنها میباشد.

باربری های خارج از شهر یا بین شهری

باربری های خارج از شهر یا بین شهری که با نام شرکت های حمل و نقل بار داخلی کالا شناخته میشوند ار قواعد و قوانین سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای پیروی میکنند و ملزم به رعایت قواعد موجود در این نهار نظارتی می باشند.

تفاوت دیگر این باربری ها با باربری های داخل شهری و باربری تهران در این است که این باربری ها در اکثر مواقع به صورت شرکت های باربری ثبت می شوند و به دلیل اینکه اختلاف بین مبدا و مقصد چندین شهر می باشد و و بیشتر در پایانه های حمل و نقل مستقر هستند زیر نظر وزارت راه فعالیت کرده و قوانین مخصوص به این نهاد به کار خود ادامه میدهند و زیر نظر واحد های صنفی و قوانین آنها قعالیت نکرده و ملزم به انجام قوانین مربوط به آنها نمی باشند .

از مهم ترین قوانین که شامل باربری ها میباشد قانون مجازات عاملین متخلفدر حمل و نقل کالا میباشد که به صورت مختصر مربوط به این که اگر باربری تهران و یا باربری های درون شهری و برون شهری اگر در هنگام ارسال کالا به رساندن کالا به مقصد دچار خلاف شوند و یا از کالا های قاچاق برای حمل و نقل اسفاده کنند و کالا های قاچاق را بدون جواز حمل کنند شامل این قانون شده و شامل مجازات خواهند شد.

یکی از مهم ترین قوانینی که در تهران و باربری تهران باید به آن توجه کرد این است که در تهران با توجه به محدودیت عبور مرور خودرو های سنگین در ساعت ۱۰ شب تا ۶ صبح می باشدباید رانندگان به این ساعات نوجه داشته باشند و در این ساعات اقدام به حمل و نقل کنند .

تمامی موارد بالا بخشی از قوانین باربری تهران و داخل شهری بودند به خدمت شما عزیزان و بزرگواران ارایه شد. وبسایت اطمینان بار بهترین انتخاب برای حمل بار های شما عزیزان از مبدا تهران و حومه به باقی نقاط کشور می باشد . برای ارتباط باما با شماره های موجود در سایت در تماس باشید .

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *