چرا باید اثاثیه منزل را پیش از اسباب کشی بسته بندی کنیم؟

بسته بندی اثاثیه منزل

بسته بندی اثاثیه منزل


چرا باید اثاثیه منزل را پیش از اسباب کشی بسته بندی کنیم؟

قطعا برای همه افراد بسیار مهم است که در طول اسباب کشی، وسایل منزل آسیب ندیده و کثیف نشوند؛ اما راه حل چیست؟

بدون شک راه حل این موضوع بسته بندی درست و اصولی لوازم قبل از اقدام به جابجایی آن ها است.

بسته بندی اثاثیه منزل در تهران، یکی از خدماتی است که شرکت اطمینان بار ارائه می دهد. در کل می توان گفت اگر بسته بندی اثاثیه منزل به درستی انجام شد بخش زیادی از فرایند اسباب کشی و حمل و نقل اثاثیه انجام شده است.

بسته بندی اثاثیه منزل در تهران، مزایای فراوانی دارد که در ادامه به مهمترین آن ها اشاره می کنیم:

جلوگیری از آسیب دیدگی لوازم حساس و گرانقیمت همچون تلویزیون، یخچال، ساید بای ساید، مایکروویو، لوازم شکستنی آشپزخانه، مبلمان و…
جلوگیری از آلودگی لوازم مخصوصاً مبلمان. تشک تخت. فرش. رختخواب و البسه و غیره
بسته بندی و پک کردن وسایل منزل باعث چیدمان و بارچینی مناسب داخل کامیون می شود.
بسته بندی اصولی باعث بالا رفتن راندمان و سرعت عمل کارگران در حین حمل بار و در نتیجه پایین آمدن هزینه تمام شده برای مشتری می شود.

انواع حمل و نقل شهری

تاریخچه بسته‌بندی اثاث

صنعت بسته‌بندی از زمان باستان و نخستین روزهای زندگی بشر بسیار رواج داشته است. بسته‌بندی در شکل‌های گوناگونی برای نگهداری، جابجایی و ذخیره‌سازی مواد غذایی و وسایل مورد استفاده‌ی انسان کاربرد داشته است. انسان‌های اولیه با استفاده از مواد خام موجود در طبیعت برای ذخیره‌سازی مواد غذایی از بسته‌بندی استفاده می‌کردند. با پیشرفت بشر و توسعه‌ی تکنولوژی و همچنین پیشرفت مواد و روند تولید بسته‌ها، صنعت بسته‌بندی تکامل پیدا کرد.

تاریخچه مکتوب و مستندی که نشان دهد بسته‌بندی از چه زمانی اختراع شده در دسترس نیست. اغلب تاریخ‌نویسان نیز معتقدند از زمانی که انسان‌های اولیه شکار، چادرنشینی و با هم بودن را تجربه کردند، به فکر بسته‌بندی افتادند. خانه به دوشی و تغییر محل زندگی بشر را وادار کرد تا برای جابجا کردن وسایل، مواد غذایی و دیگر چیزهای باارزش خود، اقداماتی را انجام دهد و این روند روز به روز پیشرفت کرد تا به صنعت بسته‌بندی امروز رسید.

انواع روش های حمل و نقل برون شهری

مهمترین نکات در بسته‌بندی اثاث‌کشی

از نکات بسته‌بندی اثاث‌کشی حرفه‌ای می‌توان به قرار دادن لوازم مشابه و هم جنس در داخل یک کارتن اشاره کرد. به مثلاً ظروف چینی و مسی که دو جنس مختلف هستند را کنار هم در داخل یک کارتن قرار ندهید.
یک لایه اضافی را در داخل کارتن وسایل شکستنی قرار دهید. حتماً باید در کف کارتن وسایل شکستنی چند لایه کاغذ یا روزنامه قرار دهید و سپس وسایل را در داخل آن قرار دهید تا به عنوان ضربه‌گیر عمل کند.
حتماً بر روی کارتن وسایل شکستنی بزرگ بنویسید «شکستنی» و به پرسنل باربری نیز در هنگام حمل بگویید کدام کارتن‌ها شکستنی است.
سایز کارتن اسباب‌کشی بسیار مهم است. بهتر است لوازم شکستنی را در کارتن​های بزرگ قرار ندهید و از گذاشتن تعداد زیادی لوازم شکستنی در داخل یک کارتن خودداری کنید.
اسباب و اثاثیه باید با اصول در داخل کارتن‌ها چیده شوند. ظروف و وسایل سنگین‌تر را در کف کارتن و وسایل سبکتر را به ترتیب در بالای آن بچینید.
حتماً فضاهای خالی کارتن‌ها را پر کنید. در داخل جعبه‌هایی که وسایل شکستنی در آنها قرار دارد، فضاهای خالی را با تکه‌​های کاغذ، پارچه، پتو، روزنامه، حوله و … پر کنید تا وسایل درون کارتن جایی برای تکان خوردن نداشته باشند و سالم بمانند.

بهترین شیوه بسته بندی اثاثیه منزل

بسته بندی اثاثیه منزل

بسته بندی اثاثیه منزل

چه وسایلی را باید بسته بندی کنیم؟

بطور کلی تمام اثاثیه منزل را باید قبل از جابجایی بسته بندی کنیم. اما در این اقلامی وجود دارند که دارای حساسیت و اهمیت بیشتری هستند. لوازم و وسایل شکستنی و اقلامی که در برابر ضربه مقاومت کمی دارند باید بسته بندی شوند.

علاوه بر این وسایلی مانند یخچال فریزر، تلویزیون و … که در صورت برخورد یا کشیده شدن روی سطوح دچار خط و خش شده و زیبایی آنها لطمه می بینند نیز باید به خوبی بسته بندی و عایق شوند تا در برابر رطوبت یا بارندگی نیز مقاوم شوند.

بهترین روش های انبارداری

اقلامی که نیاز به بسته بندی دارند و حتما باید پیش از جابجایی بسته بندی و محافظت شوند عبارتند از :

یخچال
تلویزیون
شیشه میز ناهارخوری
گنجه
مایکروویو
اجاق گاز
ماشین لباسشویی
ماشین ظرفشویی
مبلمان
میز جلو مبلی
میز تلویزیون
سرویس خواب و کمد بچه

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *