تجهیزات بسته‌بندی برای اسباب‌کشی

بسته بندی اثاثیه منزل

بسته بندی اثاثیه منزل


تجهیزات بسته‌بندی برای اسباب‌کشی

تجهیزات بسته‌بندی اثاث‌کشی منزل عبارتند از:

۱. نایلون حباب‌دار ضربه‌گیر (بابل رپ)

این ابزار برای بسته‌بندی و حمل لوازم ریز منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد. کارتن‌های اثاث‌کشی معمولاً پنج لایه بوده و از مقاومت زیادی برخوردارند. کارتن اثاث‌کشی پنج لایه در سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ موجود است که با توجه به سایز لوازم منزل خود می‌توانید از آنها استفاده کنید. کارتن با سایز کوچک برای حمل وسایل سنگین وزن و کم حجم مثل بشقاب و لیوان به کار می‌رود. سایزهای متوسط و بزرگ برای حمل و نقل وسایل بزرگتر با وزن کمتر مثل قابلمه‌ها استفاده می‌شوند. کارتن‌های پنج لایه برای بسته‌بندی اثاث‌کشی تولید می‌شوند و ایمنی در جابجایی لوازم منزل را تضمین می‌کنند.

حداکثر وزنی که کارتن اسباب‌کشی تحمل می‌کند ۲۵ کیلوگرم است.

انواع حمل و نقل شهری

۲. سلفون (مخصوص بسته‌بندی اثاث‌کشی)

سلفون برای محافظت از لوازم شما در برابر گرد و خاک استفاده می‌شود و باعث می‌شود لوازم منزل در حین اسباب‌کشی کثیف نشوند و تمیز بمانند. همچنین برای فیکس کردن بابل رپ پیچیده شده دور لوازم نیز استفاده می‌شود. این سلفون‌ها به طور مخصوص برای بسته‌بندی اثاثیه منزل طراحی شده‌اند و همانند سلفون‌های بسته‌بندی سرویس مبلمان می‌باشند.

انواع روش های حمل و نقل برون شهری

۳. کارتن رگال‌دار (مخصوص بسته‌بندی اثاثیه منزل)

این نوع کارتن بخصوص برای حمل لباس‌های مجلسی مثل کت و شلوار استفاده می‌شود. کارتن رگال‌دار مثل یک کمد لباس کوچک عمل می‌کند. این نوع کارتن‌ها دارای آویز مخصوص لباس هستند که به راحتی می‌توانید لباس‌های خود را درون آنها آویزان کنید تا مانع از چروک شدن و خرابی آنها شوید.

بهترین شیوه بسته بندی اثاثیه منزل

۴. ساک پارچه‌ای بسته‌بندی

این نوع ساک برای بسته‌بندی و حمل وسایلی مثل پتو و بالشت استفاده می‌شود. همچنین می‌توانید برای حمل لباس‌هایی که نیازی به کارتن رگال‌دار ندارد از این ساک استفاده کنید.

بهترین روش های انبارداری

۵. تسمه ‌بسته‌بندی اثاثیه منزل

تسمه بسته‌بندی اثاثیه منزل از مقاومت و کشش بالایی برخوردار بوده و از آن برای فیکس و محکم کردن بسته‌ها استفاده می‌شود. برای فیکس کردن تسمه از دستگاه تسمه‌کش استفاده می‌شود.

پکیج لوازم بسته‌بندی برای اثاث کشی

با توجه به نوع بار و لوازمی که قرار است جابجا شوند و همچنین ابعاد آنها، از تجهیزات گوناگونی برای بسته‌بندی استفاده می‌شود. به طور مثال، نحوه بسته‌بندی و تجهیزات لازم برای جمع کردن وسایل و ظروف شکستنی با بسته‌بندی لوازم بزرگتر مثل یخچال فریزر و اجاق گاز بسیار فرق دارد. بنابراین باید از پکیج لوازم بسته‌بندی مناسبی استفاده کنید تا از بروز هرگونه آسیب به لوازم منزلتان جلوگیری کنید.

چرا بسته‌بندی مهم است؟

در هنگام حمل بار نمی‌توان تمام لوازم و وسایل منزل را یکی یکی به داخل کامیون انتقال داد. در این صورت چندین روز طول می‌کشد تا اثاث‌کشی به پایان برسد. از طرف دیگر، حتی اگر وسایل را سالم در کامیون قرار دهید، موقع انتقال آنها، احتمال دارد لوازم شکستنی آسیب ببینند. با توجه به دست‌اندازهای خیابان ممکن است اثاثیه‌ی ارزشنمد شما آسیب ببیند. مشخص است که بسته‌بندی اصولی لوازم می‌تواند از آسیب و صدمه به آنها جلوگیری کند. بسته‌بندی اثاثیه باعث سهولت حمل بار شده و به شما کمک می‌کند تا در منزل جدیدتان به راحتی بتوانید وسایل را پیدا و مرتب کنید.

بسته بندی اثاثیه منزل

بسته بندی اثاثیه منزل

نحوه انجام بسته‌بندی برای اسباب‌کشی

لوازم مختلف را باید به روش‌های مختلفی بسته‌بندی کرد که در پایین به تفکیک توضیح می‌دهیم.

۱. لباس

لباس‌ها را در آویز قرار دهید و آنها را در داخل کارتن رگال‌دار یا یک نایلونِ محکم بگذارید.

۲. لوازم شکستنی

پیشنهاد می‌کنیم اول ظروف شکستنی را بسته‌بندی کنید تا مانع از شکستن ظروف در هنگام بسته‌بندی وسایل دیگر شوید. برای بسته‌بندی ظروف شکستنی همچنین می‌توانید از روزنامه‌های باطله و پارچه یا لباس‌ استفاده کنید تا از وارد آمدن ضربه به ظروف شکستنی جلوگیری کنید. برای محکم‌کاری می‌توانید حوله‌های بزرگ را در کف و دیواره‌های جعبه قرار دهید.

همچنین روی کارتن ظروف شکستنی حتماً با برچسب بنویسید «شکستنی» تا در زمان اثاث‌کشی با احتیاط بیشتری حمل شود و هنگامی که به خانه جدیدتان رفتید راحت‌تر بتوانید آن را پیدا کنید.

۳. کتاب‌ها

کتاب‌ها را به صورت افقی داخل کارتن اسباب‌کشی قرار دهید. توجه داشته باشید که کتاب‌های سنگین‌تر را در زیر و کتاب‌های سبک تر را روی بقیه قرار دهید. جعبه را خیلی سنگین نکنید و اگر فضای خالی درون کارتن وجود داشت، آن را با کاغذ باطله پر کنید.

۴. لوستر و چراغ

برای جابجایی لوسترها و چراغ‌های سقفی سعی کنید تا جایی که امکان دارد قطعات جدا شدنی را جدا کرده و سپس هر قطعه را جداگانه به کمک روزنامه، لباس یا بابل رپ بسته‌بندی کنید. سپس در یک کارتن اثاث‌کشی سالم و محکم قرار دهید.

۵. گل و گیاه

دو ساعت قبل از جابجایی به گیاهان آب بدهید. خاک گلدان در هنگام حرکت ماشین نباید خیلی خیس یا خشک باشد. گلدان‌های کوچک و فانتزی را درون جعبه‌های محکمی قرار دهید و جای آنها را در جعبه محکم کنید. فضای خالی بین گلدان‌ها را با روزنامه پر کنید تا تکان نخورند. موقع حرکت درب جعبه را ببندید و حتماً سوراخ‌هایی را برای تنفس گیاه بر روی جعبه ایجاد کنید.

گلدان‌های بزرگ و سنگین را باید به همان شکل در کامیون قرار داده و حمل کنید و سپس به آرامی در گوشه‌ای امن قرار دهید تا آسیب نبینند.

۶. اثاثیه چوبی

در هنگام بسته‌بندی، اثاثیه چوبی با گوشه‌های زاویه‌دار مثل میزها بیشتر در معرض آسیب قرار دارند. به همین دلیل برای مراقبت و نگهداری از این نوع اثاثیه چوبی، ابتدا باید روی زوایا را با پلاستیک حباب‌دار و یا پلاستیک ساده یا روزنامه بپوشانید و سپس لایه‌ی دیگری از مقوای ضخیم را بر روی پوشش قبلی قرار دهید. برای این کار از چسب‌های نواری محکم استفاده کنید.

۷. فرش

برای جلوگیری از کثیف و پاره شدن فرش و به خصوص جدا شدن ریشه‌های آن در زمان اثاث‌کشی، ابتدا پارچه‌ای را بر روی ریشه‌ها به صورت دولا قرار دهید، طوری که ریشه در بین دو لایه پارچه قرار گیرد و سپس فرش را با پارچه لوله کنید. در آخر یک پارچه بزرگ دیگر را به دور فرشِ لوله شده بپیچید.

 

بسته بندی وسایل سنگین و حساس

بسته‌بندی اثاثیه منزل برای اسباب‌کشی همیشه دشوار و وقتگیر بوده است. همه چیز زمانی سخت‌تر می‌شود که بخواهید وسیله‌ای سنگین و حساس را بسته‌بندی کنید. بسته‌بندی اینگونه وسایل از بسته‌بندی لباس‌ها و وسایل دیگر سخت‌تر است. و البته حمل کارتن‌های اثاث‌کشی پر از کتاب بسیار دشوارتر از حمل کارتن اثاث‌کشی پر از وسایل تزئینی است.

نه تنها بسته‌بندی لوازم سنگین سخت است، بلکه ممکن است به افرادی که بسته‌ها را حمل می‌کنند یا به خود بسته‌ها آسیب وارد شود. همچنین ممکن است به در و دیوار‌ها در مسیر حمل آسیب برسد. و همانطور که می‌دانید باعث افزایش هزینه باربری و حمل نیز می‌شود.

البته به دلیل اینکه بسته‌بندی اثاثیه منزل کار حساس و ظریفی است، باید با استفاده از تجهیزات بسته‌بندی استاندارد و همچنین روش‌های به‌روز بسته‌بندی، حداکثر اطمینان و حداقل حادثه را رقم بزنید.

به طور خلاصه:

۱. کارتن مناسبی را برای بسته‌بندی لوازم مورد نظر خود انتخاب کنید.

۲. وسایل و لوازم را درون کارتنی بگذارید که دارای فضای خالی بین وسیله و کارتن باشد.

۳. با استفاده از کاغذ، پارچه و نایلون حبابدار فضای خالی بین وسیله و دیواره‌های کارتن را پر کنید.

۴. تمامی فضای خالی بالای وسایل را به طور کامل تا درب کارتن پر کنید. قبل از چسب زدن درب، امتحان کنید که آیا با فشار آوردن روی کارتن درب پایین می‌رود یا خیر.

۵. کارتن را با استرج وکیوم نمایید.

۶. روی کارتن با برچسب بنویسید «سنگین و شکستنی».

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *