نحوه بسته‌بندی لوازم منزل

بسته بندی اثاثیه منزل

بسته بندی اثاثیه منزل


نحوه بسته‌بندی لوازم منزل

یکی از کارهای مهمی که باید در هنگام اسباب‌کشی انجام دهید بسته‌بندی لوازم منزل است. این کار مستلزم تخصص و تجربه‌ی زیادی است که با کارگران متخصص بسته‌بندی لوازم منزل انجام می‌شود. کارگران باتجربه تمام وسایل و لوازم منزل شما را با نظم و دقت بالا بسته‌بندی می‌کنند تا در تخلیه‌ی بار هیچ مشکلی پیش نیاید. اگر خودتان لوازم را بسته‌بندی می‌کنید، باید به نکات و اصول بسته‌بندی اثاث منزل توجه داشته باشید.

انواع حمل و نقل شهری

چگونه همه چیز را در یک روز بسته‌بندی کنیم؟

اگر می‌خواهید بسته‌بندی اثاثیه را یک روزه انجام دهید، باید لوازم کار را از قبل تهیه کنید. به کارتن‌های کوچک و بزرگ زیادی نیاز پیدا می‌کنید. کارتن‌های مخصوص اسباب‌کشی به فروش می‌رسند که می‌توانید به راحتی آنها را تهیه کنید. همانطور که در بالا گفتیم، کارتن‌های رگال‌دار برای آویزان کردن کت و شلوار و لباس‌های مجلسی استفاده می‌شوند اما می‌توانید از هر کارتن محکم دیگری نیز برای این کار استفاده کنید. از کارتن‌های خیلی کوچک یا خیلی بزرگ استفاده نکنید. برای بستن درب کارتن‌ها به چسب پهن شیشه‌ای یا کاغذی احتیاج دارید. باید دور تا دور کارتن را چسب‌کاری کنید تا موقع اسباب‌کشی وسایلتان بیرون نریزد. اگر تمامی تجهیزات لازم برای بسته‌بندی را تهیه کنید به راحتی می‌توانید در مدت زمان کوتاهی همه چیز را آماده کنید و سپس اقدام به جابجایی و حمل بار به کمک متخصصان در این زمینه کنید.

انواع روش های حمل و نقل برون شهری

نحوه بسته‌بندی لوازم شکستنی و ظروف چینی

در صورتی که نایلون حباب‌دار و یا کاغذ و روزنامه باطله ندارید، از پارچه‌های لطیف و یا حوله‌ برای بسته‌بندی لوازم استفاده کنید.
جعبه را تا انتها پر نکنید و چند سانتیمتر مانده به پر شدن بسته را خالی نگه دارید. روی لوازم را با روزنامه و یا پارچه بپوشانید و درب کارتن را محکم ببندید.
ظروف سنگین‌تر را ابتدا در داخل جعبه قرار دهید و سپس ظروف سبکتر را روی ظروف سنگین بچینید.
اصول و مراحل بسته‌بندی جداگانه‌ی لوازم شکستنی را رعایت کنید، اما اگر مجبور شدید لوازم باقیمانده را در یک کارتن بچینید، حتماً ظروف صاف مثل بشقاب‌ها و دیس‌ها را در کف کارتن و ظروف دیگر را روی آنها قرار دهید.
به دلیل پاندمی کرونا، نکات حمل اثاثیه منزل در کرونا مثل بسته‌بندی بهداشتی و اصولی لوازم شکستنی را رعایت کنید. می‌توانید از باربری آنلاین استفاده کرده و به راحتی برای بسته‌بندی و حمل بار از آنها وقت بگیرید.
کارتن‌ها را با گذاشتن وسایلِ زیاد، سنگین نکنید و وسایل را با رعایت تعادل بین کارتن‌ها تقسیم کنید.
پس از چیدن وسایل در داخل کارتن‌ها، درب آنها را با چسب‌های مخصوص و پهن با دقت ببندید. روی بسته‌بندی درشت بنویسید «ظروف شکستنی» تا در حمل آنها دقت کافی اعمال شود.

بهترین شیوه بسته بندی اثاثیه منزل

نحوه بسته‌بندی کردن یخچال ساید بای ساید

۱. قبل از اسباب‌کشی وسایل داخل یخچال را خالی کنید تا برفک‌های داخل فریزر یخچال آب شود.

۲. سپس یخچال را تمیز کنید چون در غیر این صورت در حین حمل و نقل برفک داخل یخچال آب شده و راه پله یا داخل خانه را کثیف می‌کند، پس بهتر است که یخچال را با دقت تمیز کنید.

۳. کابل برق یخچال را جمع کرده و آن را با چسب نواری به پشت یخچال محکم بچسبانید.

۴. اگر احیاناً کارتن یخچال را دارید، دیگر گزینه مناسبی برای بسته‌بندی مجدد یخچال نیست.

۵. پیچ‌های تنظیم ارتفاع یخچال را ببندید تا در هنگام جابجایی جدا نشوند.

۶. اگر راه پله‌ تنگ و کوچک است بهتر است درب یخچال ساید بای ساید را جدا کرده و به صورت جداگانه حمل کنید تا یخچال با رعایت نکات ایمنی جابجا شود.

۷. بهتر است یخچال در حالت عمودی حمل شود زیرا گاز فریون داخل یخچال خیلی حساس است و بهتر است زیاد جابجا نشود.

۸. بعد از اینکه اثاث‌کشی تمام شد، یخچال را فوراً به برق نزنید. بهتر است ۳ تا ۴ ساعت بعد از اثاث‌کشی یخچال را به برق بزنید. بهتر است فیلتر آب یخچال‌های ساید بای ساید را هر سال تعویض کنید.

بهترین روش های انبارداری

بسته بندی اثاثیه منزل

بسته بندی اثاثیه منزل

سؤالات متداول

آیا می‌توان اقلامی را داخل کشوی میز یا کمد گذاشت؟

بله می‌توانید لباس یا لوازمی که شکستنی نیستند را درون کشو بگذارید. از قرار دادن اجسام سنگین و شکستنی داخل کشوها خودداری کنید. و حتماً مطمئن شوید که کشوها به خوبی محکم شده و باز نمی‌شوند.

آیا باربری وسایلی که خودم بسته‌بندی می‌کنم را حمل می‌کند؟

بله، راننده ماشین وسایلی که خودتان بسته‌بندی کرده‌اید را بارگیری کرده و داخل ماشین می‌چیند.

البته توجه داشته باشید که کیفیت و استحکام بسته‌بندی که شما انجام داده‌اید به اندازه‌ی کیفیت و استحکام بسته‌بندی شرکت‌های باربری نخواهد بود.

آیا اتوبارها گل و گیاه را حمل می‌کنند؟

اغلب باربری و اتوبار‌ها معمولاً گل و گیاه را قبول نمی‌کنند، به خصوص اگر مسافت شما زیاد و راه طولانی باشد.

چه لوازمی را نمی‌توان بسته‌بندی کرد؟

معمولاً قوطی‌ها و اسپری‌های حاوی آئروسل و اقلام خطرناک درون ماشین حمل بار قرار داده نمی‌شوند. همچنین مواد غذایی فساد پذیر فقط در داخل کارتن‌های مخصوص حمل مواد غذایی فساد پذیر حمل می‌شوند. مواد اشتعال‌زا نیز باید به طور جداگانه توسط خود مشتری حمل شوند.

چگونه باید جواهرات و لوازم با ارزش را حمل کنم؟

جواهرات و زیوزآلات، کاغذهای مهم شامل اسناد، مدارک بانکی، مالیات، مدارک پزشکی، سکه، پول، مدارک تحصیلی، گواهینامه‌ها و … را بسته‌بندی نکنید و درون ماشین حمل بار نگذارید. این قبیل اقلام را باید خودتان حمل کنید.

چگونه باید لوازم خانه را حمل کنم؟

تمام تجهیزات و لوازم اصلی آشپزخانه (مثل ماشین لباس‌شویی، ماشین ظرف‌شویی، یخچال، اجاق گاز و …) باید به موقع از برق خارج و تمیز شوند تا آماده‌ی حمل گردند. کارگر اسباب‌کشی می‌تواند تمام کارهای بسته‌بندی و همچنین حمل این لوازم را انجام دهد.

چگونه باید آینه‌ها و تابلو‌ها را بسته‌بندی و حمل کنم؟

تمام آینه‌ها و تابلوها باید با استفاده از لوازم و تجهیزات مخصوص بسته‌بندی و طبق استانداردهای روز بسته‌بندی شوند و بهتر است برای امنیت و سلامت بیشتر وکیوم شوند.

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *