حمل و نقل برون شهری

حمل و نقل برون شهری


اوبر چیست؟‌

«چگونه می‌شود با یک تلفن ساده تاکسی رزرو کرد؟» به گفته اوبر همین یک سوال ساده شروع ایده اوبر شد و به ‌سرعت تبدیل به یک نام تجاری جهانی شد که در سراسر دنیا آن را می‌شناختند. زمانی که بلیط هواپیما خارجی می‌خریم، استفاده از تاکسی و دیگر وسایل نقلیه یکی از دغدغه‌های ما در سفر به شهرهای خارجی است.

اینکه در تلفن‌همراه خود یک اپلیکیشنی داشته باشیم که سر از کوچه و خیابان‌های ناشناخته درنیاوریم، یک مزیت به‌شمار می‌آید. اپلیکیشن اوبر (UBER) برنامه‌ای است که بر اساس نیاز مسافران و رانندگان طراحی شده و بر اساس درخواست افراد تاکسی و راننده شخصی در اختیار مسافران می‌گذارد. شاید برایتان جالب باشد که اوبر در ۶۶ کشور و ۹۰۰ شهر در سراسر جهان فعالیت می‌کند که امکان پرداخت آنلاین کرایه را برای مسافران فراهم کرده است.

زمانی که اپلیکیشن اوبر را باز می کنید، مکان شما روی نقشه مشخص است و در کنار آن یک پین دیده میشود که به وسیله آن می توانید محل سوار شدن بر تاکسی خود را مشخص کنید. علاوه بر این، در هنگام درخواست ماشین می توانید نوع تاکسی را خودتان انتخاب کنید. به همین خاطر است که تاکسی های سفارشی اوبر تجربه ای کاملاً متفاوت هستند. راننده‌های این مجموعه نیز همیشه لباس رسمی بر تن دارند و سوار بر لوکس ترین خودروها هستند.

انواع حمل و نقل شهری

استفاده از اپلیکیشن اوبر (UBER)

اگر به یکی از کشورهای خارجی سفر کردید، نیازی نیست که کنار خیابان برای تاکسی‌های در حال عبور دست تکان دهید یا هنگام صحبت به زبان محلی دچار مشکل شوید. به جای آن چند کلید را روی تلفن همراه خود فشار دهید و به سمت مقصد مورد نظر خود حرکت کنید. برای استفاده از اپلیکیشن اوبر کافی است در سایت اوبر یا اپلیکیشن آن ثبت نام کنید. در مراحل ثبت نام علاوه بر اطلاعات مرسوم، باید جزئیات اطلاعات کارت اعتباری و شماره تلفن خود را نیز وارد کنید. شماره تلفن برای این از شما خواسته می شود که اگر راننده مکان سوار کردن مشتری را پیدا نکرد، بتواند با وی تماس تلفنی برقرار کند. میزان کرایه شما نیز به صورت اتوماتیک از حساب کارت اعتباری وارد شده کم می شود. هر دو برنامه برای گوشی های اندروید یا آی. او. اس. رایگان هستند

زمانیکه آماده درخواست خودرو بودید، برنامه را باز کنید. این اپلیکیشن موقعیت مکانی شما را دقیقاً تشخیص می‌دهد (توجه اینکه این عمل نیازمند اینترنت وای فای یا دیتا است). در برنامه اوبر از شما درخواست می‌شود تا مقصد مورد نظر خود را بنویسید و سپس لیستی از گزینه‌های مختلف تاکسی و هزینه تخمینی برای شما نمایش داده می شود.

اگر نیاز به فضای بیشتری دارید، گزینه اوبر ایکس ال یا اوبر اس. یو. وی. را مد نظر داشته باشید. هر دو می‌توانند تا شش نفر را سوار کنند اما اوبر اس. یو. وی. خودروهای لوکس‌تری را ارائه کرده و کرایه آن گران‌تر است. یک گزینه اعلاء دیگر اوبر بلَک است با خودروهای مشکی رنگ پیشرفته و بسیار مجلل که اوبر از آن‌ها تحت عنوان عالی برای کسب و کار یا قرار ملاقات‌های شبانه یاد می‌کند.

انواع روش های حمل و نقل برون شهری

حمل و نقل برون شهری

حمل و نقل برون شهری

چگونه در سفر گم نشویم؟

بسیاری از ما برای پیدا کردن مقصدهای موردنظر در سفر از گوگل‌ مپ استفاده می‌کنیم اما این همه ماجرا نیست! چگونه رسیدن به آن مقصد بسیار مهم است. در واقع کاربر باید از طریق خودرو شخصی یا به صورت پیاده به آن جا برسد. اما برای رسیدن به مکان‌های مورد نظر آیا روش ساده‌تری وجود دارد؟ پاسخ این سوال سرویسی محبوب است که در ۹۰۰ شهر جهان ارائه خدمت می‌کند.

بسته به موقعیت مکانی Uber سطوح مختلفی از خدمات را با قیمت‌های مختلف ارائه می‌دهد: برای مثال سواری تا چهار مسافر، وسایل نقلیه لوکس مشکی، وسایل نقلیه جدیدتر یا درجه یک، خودروهای دارای صندلی چرمی، وسایل نقلیه اسپورت، مینی‌ون، ون، خودروهای برقی، وسایل نقلیه هیبریدی، موتورسیکلت‌ها، تاکسی‌های واقعی، حمل‌ونقل کم هزینه با سایر مسافران هم مسیر، صندلی‌های ایمنی کودکان. همچنین برای افرادی که ناتوانی جسمی دارند، ون‌های قابل حمل روی صندلی چرخدار ارائه می‌دهند.

شما اگر حیوان خانگی دارید یا برای تحویل بسته خود می‌توانید از اوبر استفاده کنید. اگر هم از آن دسته از افراد هستید که دوست دارید در سفر با دوچرخ یا موتورهای برقی رفت‌وآمد کنید باز هم می‌توانید از همین برنامه دوچرخه یا اسکوترهای موتوری اجاره کنید.

۱۱۰ میلیون کاربر در سراسر جهان از اوبر برای حمل‌ونقل خود استفاده می‌کنند. تنها در ایالات متحده اوبر سهم ۷۱ درصدی سهم بازار پلتفرم‌های درخواست ماشین و ۲۲ درصد سهم بازار برای تحویل غذا را دارند.

بهترین شیوه بسته بندی اثاثیه منزل

آیا اوبر امن است؟

اوبر در توضیحات امنیت خود اعلام کرده است که پشتیبانی Uber به صورت ۲۴ ساعت و ۷ روز هفته در دسترس است و توسط تیمی از عوامل ایمنی آموزش دیده اداره می‌شود. اگر مسافران یا راننده در معرض خطر فوری هستند، می‌توانند با مقامات تماس بگیرند. همچنین به‌عنوان نمونه‌ای از راهکارها می‌توان به امکان برقراری تماس اورژانسی (۹۱۱ در آمریکا) اشاره کرد که در در خود اپلیکیشن ممکن می‌شود. در مواقع اضطراری، سرعت و دقت بسیار مهم است. اگر مسافر از برنامه Uber با ۹۱۱ تماس بگیرد. برنامه موقعیت مکانی و جزئیات سفر برای مسئولان نشان داده می‌شود. بنابراین می‌توانید آنها را با اعزام کننده اضطراری به اشتراک بگذارید.

برای امنیت بیشتر مسافران در اوبر گزینه‌ای به نام RideCheck وجود دارد که اگر سفر طبق برنامه پیش نرود، با استفاده از حسگرها و داده‌های GPS ، RideCheck می‌تواند به تشخیص اینکه آیا یک سفر به طور غیرمعمول از مسیر خارج می‌شود یا تصادف احتمالی رخ داده است، به پشتیبانی هشدار دهد.

همچنین اوبر برای رانندگان در حین فعالیت با هدف محافظات از مسافران و راننده‌، بیمه خودرویی تا ۱ میلیون دلار در صورت تصادف در نظر گرفته است. همچنین اوبر طی یک صفحه در چند مرحله‌ نقض رانندگی، جرم خشونت‌آمیز و سایر موارد را در راننده‌ها چک می‌کند.

بهترین روش های انبارداری

داستان اوبر

داستان از یک شب سرد زمستانی دسامبر ۲۰۰۸ در پاریس شروع شد. شبی که تراویس کالانیک و کمپ گرت برای برگشت به خانه نمی‌توانستند تاکسی پیدا کنند. در نهایت کمپ و دوستانش برای استخدام یک راننده شخصی ۸۰۰ دلار هزینه کردند کمپ تصمیم گرفت که روشی پیدا کند که هزینه رفت‌وآمد را کاهش دهد. به نظر کمپ، تقسیم هزینه رفت‌وآمد بین مسافران باعث کاهش چشمگیر آن می‌شد و تفکر او به راه‌اندازی اوبر انجامید.

همین موضوع باعث شد تا برنامه‌ای را این دو کارآفرین در مارس ۲۰۰۹، راه‌اندازی کنند که شما با نصب آن روی گوشی‌ها مردم می‌توانستند با فشردن یک دکمه ماشین بگیرند. اولین سفر در سال ۲۰۱۰ در سانفرانسیسکو انجام شد.

 

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *