باربری بین شهری چیست؟

باربری بین شهری چیست؟

باربری بین شهری که به آن باربری برون شهری، باربری بین استانی، حمل بار بین شهری، حمل و نقل کالای برون شهری هم گفته می‌شود به جابجایی بار و اثاثیه و کالا بین دو شهر گفته می‌شود. باربری بین شهری معمولاً روی جاده صورت می‌گیرد به همین خاطر به آن حمل و نقل جاده ای کالا هم گفته می‌شود.

انواع حمل و نقل شهری

فرق باربری بین شهری و شهری

فرق باربری شهری که به آن باربری درون شهری هم گفته می‌شود با باربری بین شهری در این است که اولاً باربری بین شهری به دقت و حساسیت بیشتری نیاز دارد. چون راننده در جاده رانندگی می‌کند حتماً به تخصص بیشتر و بیمه بار نیاز هست. و خودروی باربری باید دارای تجهیزات و سلامت کافی باشد. برعکس باربری شهری که نیاز به خودروی با کیفیت و رانندگی حرفه ای نیست.

حمل و نقل برون شهری چیست؟!

اگر قصد داشته باشید بار خود را از یک شهر به شهر دیگر انتقال دهید که برای این کار نیاز است از پایانه بارهایی که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند کمک بگیرید. در واقع به انتقال بار از یک شهر به شهر دیگر، حمل و نقل برون شهری می گویند و بسیاری از مشتریانی که از خدمات باربری برون شهری استفاده می‌ کنند، شامل بازاریان، کسب و کارهای آزاد و کارگاه‌ها و کارخانه‌ها هستند که محصولاتی را در یک منطقه یا ناحیه تولید کرده‌اند و قصد دارند آنها را به نقاط دیگری ارسال کنند.

انواع روش های حمل و نقل برون شهری

انواع باربری بین شهری

باربری و حمل بار بین شهری از نظر وسیله نقلیه مورد استفاده به دو گروه حمل بار سبک بین شهری و حمل بار بین شهری سنگین می‌شود. در باربری بین شهری سبک از وانت و نیسان استفاده می‌شود و در باربری بین شهری از انواع کامیون مثل خاور، ایسوزو، کامیون تک و جفت و تریلی بهره گرفته می‌شود.

بهترین شیوه بسته بندی اثاثیه منزل

حمل بار بین شهری

امروزه موسسات باربری از روش های مختلفی جهت انتقال کالا استفاده می کنند که بر اساس توافق طرفین روش جابجایی انتخاب می شود. یکی از مواردی که بر روی حمل بار بین شهری تاثیر دارد نوع کالا است؛ درواقع ارزش کالا و شرایط نگهداری آن بر روی انتخاب روش حمل و نقل موثر است. همچنین زمان جابجایی از جمله مواردی است که در انتخاب روش حمل و نقل تاثیرگذار است؛ به عنوان مثال جابجایی هوایی نسبت به زمینی در مدت زمان کوتاه تری انجام می شود. اکنون قصد داریم انواع روش های حمل بار بین شهری را برای شما توضیح دهیم:

حمل بار زمینی: رایج ترین شیوه حمل و نقل بین شهری شامل باربری زمینی است که با توجه به ابعاد و نوع کالا از وسیله های مختلف استفاده می شود. این روش هزینه کمتری نسبت به دیگر روش های جابجایی دارد و به همین دلیل برای افراد مقرون به صرفه می باشد که این موضوع منجر به افزایش محبوبیت آن شده است. از طرفی در این روش جابجایی کالا پس از گذشت ۳ تا ۱۰ روز به دست مشتری می رسد که این موضوع در انتخاب باربری زمینی تاثیر دارد.

به صورت کلی حمل و نقل زمینی به دو روش جاده ای و ریلی انجام می شود که بر اساس مواردی همچون نشانی، نوع کالا، وزن، کرایه و غیره میزان استفاده از آنها متغیر است. در این روش از قطار، کامیون، تریلی و غیره استفاده می شود و جهت حمل کالا باید بارنامه صادر شود. در شیوه دیگر حمل بار زمینی توسط قطار انجام می شود که به دلیل عدم وجود راه آهن در تمامی کشور با محدودیت مواجه است و مانند روش اول کاربرد ندارد. از طرفی به دلیل اینکه واگن قطار امکان حمل بارهای سنگین را فراهم می کند جهت جابجایی وسایل سنگین مناسب تر است.

حمل بار دریایی: امروزه حجم زیادی از جابجایی در سراسر جهان به وسیله کشتی انجام می شود که امکان حمل بار حجیم با هزینه ای مناسب را فراهم می کند. یکی از معایب این حمل و نقل مدت زمان طولانی آن است ولی در صورتی که مشتری برای تحویل بار عجله نداشته باشد قیمتی بسیار مناسب تر از حمل و نقل هوایی دارد. در نظر داشته باشید که جهت حمل کالا بر اساس نوع آن از کشتی مخصوص کالا خشک و کشتی مخصوص مایعات استفاده می شود.

حمل بار هوایی: حمل و نقل هوایی یکی از بهترین روش های جابجایی کالا به شمار می رود که امکان حمل اجناس در مدت زمان کوتاهی را فراهم می کند. امروزه هواپیماهای باربری در انواع مختلف در این زمینه فعالیت می کنند که به دلیل پهنا و ظرفیت بالاتر نسبت به هواپیمای مسافربری کاربرد فراوانی در این زمینه دارند. این روش به دلیل هزینه بالایی که دارد برای برخی اجناس خاص مانند کالای فاسد شدنی، بارهای خطرناک، اجناس باارزش، کالا حجم سبک و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. در نظر داشته باشید که حمل و نقل هوایی به سه روش چارتری، سیستمی و بازرگانی انجام می شود که بر اساس وزن کالا، زمان تحویل و ارزش محصول از انواع مختلف آن استفاده می شود.

بهترین روش های انبارداری

حمل و نقل برون شهری

حمل و نقل برون شهری

باربری بین شهری

باربری، موسسه یا شرکت حمل و نقل عناوینی هستند که برای مجموعه های مشغول در امر جا به جایی و حمل کالا مورد استفاده قرار می گیرند. باربری بین شهری به مجموعه هایی گفته می شود که به ارسال بار از شهری به شهر دیگر مبادرت می کنند. با توجه به نوع مجوز شرکت های حمل ونقل، مبدا ارسال می تواند از یک نقطه و یا به صورت سراسری باشد. مجوز شرکت اصفهان بار مربوط به ارسال بار از شهر تهران به سایر نقاط ایران می باشد. تجار، بازرگانان، تولید کنندگان و هر صنف و مجموعه ای که به نحوی با مفهوم بار و کالا در ارتباط است برای جابه جایی آن و رساندن بار به مشتریان نیاز به خدمات حمل کالا دارد. این خدمات که شامل هماهنگی برای بارگیری، ارسال و تحویل آن در شهرستان مقصد می باشد از جمله وظایف یک شرکت باربری است.بار به معنی چیزی که توسط وسایل نقلیه جا به جا می شود می تواند در ابعاد و اوزان مختلف تحویل باربری شود. خیلی از کالاهای حجیم و یا سنگین که قابلیت حمل توسط روش های دیگر از جمله ارسال هوایی، ارسال توسط پست و … را ندارند و یا صرفه اقتصادی برای جابه جایی آنها به روش های دیگر وجود ندارد می توانند توسط باربری ها حمل شوند. هزینه حمل با مناسبترین کرایه و سهولت روند جا به جایی، باربری را از سایر روش های حمل متمایز می کند.مجموعه باربری متشکل از مدیریت، متصدیان حمل بار، کارگران و ناوگان حمل بار در مبدا و مسئولین تخلیه بار در مقصد می باشد. متصدیان باربری وظیفه هماهنگی جهت ارسال بار را عهده دار هستند. این هماهنگی ها شامل دریافت بار، انجام امور مربوط به بیمه، بارگیری و ارسال توسط ناوگان حمل و نقل از مبدا می باشند. تخلیه و ارسال بار به مشتری نهایی در مقصد نیز به عهده مسئول تخلیه بار در شهرستان است که زیر نظر متصدی و باربری فعالیت میکند.

به صورت کلی انتقال بار به روش هوایی مزایای زیادی برای افراد به دنبال دارد که برخی از آنها شامل موارد زیر است:

امکان انتقال بار در مدت زمان کوتاه

ظرفیت بارگیری مناسب

امکان دسترسی به مناطق مختلف

امکان رعایت شرایط دمایی مناسب

ایمنی بالا و امکان آسیب کمتر به کالا

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *