انواع روش های حمل بار مطمئن

حمل و نقل برون شهری

حمل و نقل برون شهری


انواع روش های حمل بار مطمئن

یکی از مهم‌ترین بخش‌های انتقال کالاها مربوط به حمل بار برون شهری است. برای این منظور از انواع وسایل نقلیه زمینی، هوایی و دریایی برای ارسال کالا به فواصل دور استفاده می‌کنند. چنان‌چه تصمیم به استفاده از حمل و نقل برای ارسال کالاهای خود به شهرهای دیگر را دارید، یا می‌خواهید اسباب‌کشی کنید باید از انواع روش های حمل بار شرایط و قوانینی که در مورد ارسال کالاها وجود دارد کاملاً آگاه باشید. تمام مواردی از قبیل نوع کالای ارسالی، وزن، خودروی مورد نظر برای ارسال، نوع بسته بندی و … در هزینه‌های شما مؤثر است. اگر می‌خواهید با انواع روش‌های حمل و نقل آشنا شوید، با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

انواع حمل و نقل شهری

استفاده از کامیون در باربری

در این روش همان‌طور که از اسمش مشخص است برای حمل کالاها از کامیون‌ استفاده می‌کنند. در این شیوه از حمل بار، برای جابه‌جایی وسایل و کالاهایی که بسته‌بندی شده هستند و نوع و حجم بسته‌بندی آن‌ها نیز مشخص است؛ نظیر مواد غذایی سردخانه‌ای، وسایل منزل و…. استفاده می‌کنند.

انواع روش های حمل و نقل برون شهری

حمل و نقل جاده‌ای

استفاده از جاده یکی از مهم‌ترین بخش‌های حمل بار برای ارسال کالا در سراسر کشور ماست. شرکت‌ اطمینان بار به عنوان شرکت باربری اصفهان با به‌کارگرفتن انواع خودروهای باری، تلاش می‌کنند تا کالای شما را به بهترین شکل ممکن از مبدأ به مقصد مورد نظر شما برسانند. نکته قابل توجه این‌که در کشور ما این نوع از حمل و نقل به خوبی جا افتاده، همچنین بیشتر شرکت‌های باربری برون شهری اصفهان از این راه برای ارسال کالاها استفاده می‌کنند.

یکی از دلایل عمده استفاده از حمل و نقل جاده‌ای در باربری، وجود زیر ساخت‌های مناسب جاده‌ای نسبت به انواع دیگر حمل و نقل‌ است. بنابراین این نوع از حمل بار به مراتب سریع‌تر و ارزان‌تر هم است. نکته جالب توجه اینکه این روش از حمل و نقل به طور کامل در اختیار شرکت‌های خصوصی است. بنابراین دولت برای این نوع از ترانزیت کالا هیچ نقشی ندارد. در ادامه به دسته‌بندی حمل بار جاده‌ای می‌پردازیم.

بهترین شیوه بسته بندی اثاثیه منزل

حمل بار به صورت جزئی

زمانی‌که حجم بار کم باشد و صاحب بار نیز حساسیت کمتری روی بار داشته باشد، از سوی دیگر شرایط جابه‌جایی، کنترل وزن بار و … در آن اهمیت دارد. از این نوع حمل و نقل استفاده می‌شود. شرکت‌های باربری بین شهری در این نوع از حمل و نقل از کامیونت‌ و خاور استفاده می‌کنند.

بهترین روش های انبارداری

حمل و نقل برون شهری

حمل و نقل برون شهری

حمل بار به‌طور کامل

این نوع بارها نسبت به دو نوع دیگر فضای بیشتری را اشغال می‌کنند. همچنین افراد می‌بایست هنگام ارسال بار، از توانایی کافی و لازم شرکت مورد نظر برای حمل و نقل این نوع بارها اطمینان حاصل کنند. از آن‌جا که این بارها نظیر خودروهای گران قیمت، ارزش زیادی دارند استفاده از حمل بار به‌صورت کامل نیز هزینه‌های بیشتری دارد. برای حمل بارهای کامل از کمرشکن و تریلی استفاده می‌کنند.

حمل بار دریایی

در ایران برای حمل و نقل دریایی شرایط و زیرساخت‌های مناسب وجود ندارد. بنابراین این روش از حمل و نقل در باربری هیچ استفاده‌ای ندارد. اما جالب این‌که این نوع حمل بار در زمینه بین‌المللی بسیار پرکاربرد بوده به‌ گونه‌ای که حدود ۹۰ درصد ترانزیت بین‌المللی را شامل می‌شود.

حمل و نقل ریلی

یکی دیگر از روش‌های حمل بار برون شهری استفاده از راه‌آهن است. این شیوه حمل‌و‌نقل به میزان قابل توجهی توانایی حمل کالاها را دارد. از آنجایی‌که در کشور ما در این زمینه زیر ساخت‌های کافی وجود ندارد، استفاده از این روش برای جابه‌جایی کالا نقش گسترده‌ای ندارد. با وجود این‌که در ایران راه‌آهن دولتی است ولی شرکت‌های خصوصی می‌توانند با اخذ مجوزهای لازم، اقدام به فعالیت در زمینه حمل و نقل ریلی کنند.

نکته قابل توجه اینکه در بخش‌هایی از کشور ما که حمل‌ونقل ریلی در آن فعال است، این روش توانسته بخش مهمی از حمل و نقل کالاها را انجام دهد. حمل تولیدات معدن‌های سراسر کشور که ترانزیت جاده‌ای نتوانسته خدمات مناسبی را به آن‌ها ارائه دهد، از جمله بخش‌هایی هستند که حمل بار ریلی در آن‌ها فعال است.

حمل و نقل هوایی

یکی از مطمئن‌ترین و سریع‌ترین روش حمل بار در کشور ما و همچنین سایر کشورها حمل‌ونقل هوایی است. اما متأسفانه افراد نمی‌توانند به‌طور گسترده‌ برای جابه‌جایی کالاها از آن استفاده کنند. این روش در ایران به شکل قابل توجهی در دسترس نیست.

سخن پایانی جهت انتخاب باربری اطمینان بار، برای حمل بار
در باربری، علاوه بر این‌که وسایل حمل و نقل باید درجه یک و سالم باشند، می‌بایست نیروی متخصص هم باشد تا با ایمنی بسیار بالایی وسایل شما جابه جا شود. ترانزیت بار برای شهرستان‌ها و مکان‌هایی که بیرون از شهر هستند، سختی‌ها و خطرهایی دارد. در صورت رخ دادن این خطرها خسارت‌های جبران‌ناپذیری وارد خواهد شد.

از طرف دیگر در باربری برون شهری مسافت‌ها بسیار زیاد هستند. به گونه‌ای که گاهی اوقات مسافت‌های طولانی به چند روز هم می‌رسد. به همین دلیل اغلب افراد نگران بارهای خود هستند. بر این اساس باید در انتخاب باربری برون شهری به یک‌سری نکات توجه کنید.

اگر می‌خواهید با آرامش خاطر حمل بار خود را انجام دهید. همچنین به بهترین شکل ممکن وسایل خود را به مکان مورد نظر انتقال دهید. قبل از هر چیز به سایت اطمینان بار وارد شوید تا در جریان شرایط خدماتی و کاری که این شرکت باربری قرار است به شما ارائه دهد، قرار گیرید.

مزایای انتخاب باربری برون شهری اطمینان بار به شرح زیر است:

قانونی بودن فعالیت شرکت باربری مورد نظر
امکان بیمه آنلاین بار
رصد آنلاین راننده توسط کاربر
امکان رزرو سرویس برای آینده
هزینه‌های معقول و مناسب
کیفیت در بسته‌بندی
دارا بودن سرعت مناسب جهت باربری

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *