راننده اتوبوس چه کار می کند؟

حمل و نقل شهری

حمل و نقل شهری


راننده اتوبوس چه کار می کند؟

یک راننده اتوبوس معمولاً کارهای زیر را انجام می دهد:
– لاستیک، چراغ و روغن اتوبوس را چک کنید.
– مسافران را در مکان های تعیین شده سوار یا پیاده کنید.
– یک مسیر برنامه ریزی شده را بر اساس برنامه زمانی دنبال کنید.
– به مسافران معلول برای سوار و پیاده شدن از اتوبوس کمک کنید.
– قوانین راهنمایی و رانندگی و مقررات حمل و نقل ایالتی و فدرال را دنبال کنید.
– روش های ایمنی را دنبال کنید تا مطمئن شوید که آنها و همه مسافران سالم هستند.
رانندگان اتوبوس های ترانزیت محلی در حین جابجایی مردم در مسیرهای معمولی در امتداد همان شهر یا خیابان های حومه، از برنامه روزانه پیروی می کنند. آنها معمولاً مکرر توقف می کنند، اغلب فقط در چند بلوک از هم فاصله دارند و زمانی که مسافر درخواست توقف می کند. رانندگان حمل‌ونقل محلی معمولاً کرایه‌های اتوبوس را جمع‌آوری می‌کنند، گاهی اوقات تغییری برای مسافران ایجاد می‌کنند، به سؤالات مربوط به برنامه‌ها، مسیرها و نقاط انتقال پاسخ می‌دهند و تصادفات یا سایر اختلالات ترافیکی را به یک توزیع‌کننده مرکزی گزارش می‌دهند.
رانندگان اتوبوس های بین شهری مسافران را بین شهرها یا شهرستان ها جابجا می کنند. آنها ممکن است بین شهرهای دور یا بین شهرهایی که فقط چند مایل از هم فاصله دارند سفر کنند. آنها معمولا در ایستگاه های اتوبوس، جایی که مسافران بلیط می خرند، مسافران را سوار و پیاده می کنند. اتوبوس های بین شهری به طور فزاینده ای از مکان های کناری در مناطق شهری مرکز شهر به جای ایستگاه ها استفاده می کنند. رانندگان اتوبوس های بین شهری اطمینان حاصل می کنند که همه مسافران یک بلیط معتبر برای سوار شدن به اتوبوس دارند، ممکن است در صورت وجود صندلی های فروخته نشده در دسترس، به مسافران بلیط بفروشند، هنگام انتخاب یک مسیر جایگزین، دستورالعمل های اعزام کننده مرکزی را دنبال کنند و به مسافران در بارگیری یا تخلیه چمدان ها کمک کنند. رانندگان اتوبوس موتوری، مسافران را در سفرهای اجاره ای یا تورهای گشت و گذار جابجا می کنند. برنامه و مسیر آنها به طور کلی توسط یک برنامه ریز سفر برای راحتی مسافران که اغلب در تعطیلات هستند تنظیم می شود. آنها معمولاً برای مدت طولانی دور هستند زیرا معمولاً در طول سفر با مسافران می مانند. آنها معمولاً به شکایات مسافران گوش می دهند و گاهی به آنها رسیدگی می کنند، اطمینان حاصل می کنند که تور طبق برنامه باقی می ماند، گاهی اوقات به عنوان راهنمای مسافران برای مسافران عمل می کنند، به مسافران کمک می کنند بار را بارگیری یا تخلیه کنند، و قبل از ترک یک مکان، حساب همه مسافران را در نظر می گیرند. رانندگان اتوبوس مدرسه دانش آموزان را به مدرسه و سایر فعالیت ها منتقل می کنند. در روزهای مدرسه، رانندگان صبح دانش آموزان را سوار می کنند و بعد از ظهر آنها را به خانه یا ایستگاه اتوبوس تعیین شده برمی گردانند. آنها همچنین دانش آموزان را به سفرهای میدانی، رویدادهای ورزشی و سایر فعالیت ها سوق می دهند. آنها ایمنی کودکان را که سوار و پیاده می شوند تضمین می کنند، به نیازهای کودکان دارای معلولیت رسیدگی می کنند، نظم و امنیت اتوبوس مدرسه را حفظ می کنند، قوانین سیستم مدرسه را در مورد رفتار دانش آموزان درک و اجرا می کنند و مشکلات انضباطی را به مدرسه گزارش می دهند. برخی از رانندگان اتوبوس مدرسه در مشاغل دیگر مانند: سرایدار، کارگران کافه تریا یا مکانیک بین سفرهای صبح و بعدازظهر در مدرسه کار می کنند.

انواع حمل و نقل شهری

وظایف

وسایل نقلیه را در مسیرهای مشخص یا به مقصدهای مشخص بر اساس برنامه زمانی برانید، با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی برای اطمینان از اینکه مسافران سواری روان و ایمن دارند.
قبل از حرکت خودروها را بررسی کنید و سطح بنزین، روغن و آب را بررسی کنید.
وسایل نقلیه را در محل بارگیری پارک کنید تا مسافران بتوانند سوار شوند.
توقف را به مسافران اعلام کنید.
به مسافران، مانند افراد مسن یا معلول، در اتوبوس و خارج از آن کمک کنید، اطمینان حاصل کنید که آنها به درستی نشسته اند، به حمل بار کمک کنید، و به سؤالات مربوط به برنامه ها یا مسیرهای اتوبوس پاسخ دهید.

انواع روش های حمل و نقل برون شهری

فعالیت های اصلی

راه اندازی وسایل نقلیه، دستگاه های مکانیزه یا تجهیزات: راه اندازی، مانور، ناوبری یا رانندگی وسایل نقلیه یا تجهیزات مکانیزه، مانند لیفتراک، وسایل نقلیه مسافربری، هواپیما یا کشتی های آبی
اجرا یا کار مستقیم با مردم: خدمات رسانی به مشتریان در رستوران ها و فروشگاه ها و پذیرایی از مشتریان یا مهمانان
بازرسی تجهیزات، سازه ها یا لوازم: بازرسی تجهیزات، سازه ها یا لوازم برای شناسایی علت خطاها یا سایر مشکلات یا عیوب
برقراری ارتباط با سرپرستان، هم رده ها یا زیردستان: ارائه اطلاعات به سرپرستان، همکاران و زیردستان از طریق تلفن، کتبی، ایمیل یا حضوری
گرفتن اطلاعات: مشاهده، دریافت و جمع آوری اطلاعات

بهترین شیوه بسته بندی اثاثیه منزل

فعالیت های تفصیلی

برای تعیین مسیرها نقشه ها را بخوانید.
وسایل نقلیه موتوری را بازرسی کنید.
سطح یا عمق آب یا مایعات دیگر را اندازه گیری کنید.
وسایل نقلیه یا اجزای خودرو را تمیز کنید.
محموله ها، وسایل یا مواد را بارگیری کنید.

بهترین روش های انبارداری

ابزارهای کار یک راننده اتوبوس چیست؟

رمپ ویژه معلولین
تلفن های همراه
سیستم های دوربین مدار بسته دیجیتال
تابلوهای الکترونیکی مقصد
کیت کمک های اولیه اضطراری

یک راننده اتوبوس چه باید بداند؟

مهارت های فنی

نرم افزار مرورگر اینترنت : نرم افزار مرورگر وب،
نرم افزار ایجاد نقشه : AOL MapQuest، مایکروسافت MapPoint،
نرم افزار سیستم عامل : 🔥 ویندوز مایکروسافت،

دانش

حمل و نقل: آگاهی از اصول و روش های جابجایی افراد یا کالاها از طریق هوایی، ریلی، دریایی یا جاده ای، از جمله هزینه ها و مزایای نسبی.
خدمات مشتری: آشنایی با اصول و فرآیندهای ارائه خدمات به مشتریان که شامل ارزیابی نیازهای مشتری، رعایت استانداردهای کیفیت برای خدمات و ارزیابی رضایت مشتری است.
ایمنی و امنیت عمومی: آگاهی از تجهیزات، سیاست ها، رویه ها و استراتژی های مربوطه برای ارتقای عملیات موثر محلی، ایالتی یا ملی برای حفاظت از افراد، داده ها، دارایی ها و موسسات.
زبان انگلیسی: آشنایی با ساختار و محتوای زبان انگلیسی شامل معنی و املای کلمات، قواعد ترکیب و دستور زبان.
قانون و دولت: آگاهی از قوانین، کدهای حقوقی، رویه های دادگاه، سوابق، مقررات دولتی، دستورات اجرایی، قوانین آژانس و روند سیاسی دموکراتیک.

یک راننده اتوبوس چه ویژگی هایی دارد؟

مهارت ها

عملیات و کنترل: کنترل داشتن بر عملیات تجهیزات یا سیستم ها
نظارت بر عملیات: تماشای گیج ها، عقربه ها یا سایر نشانگرها برای اطمینان از اینکه دستگاه به درستی کار می کند
گوش دادن فعال: توجه کامل به آنچه دیگران می گویند، وقت گذاشتن برای درک نکات گفته شده، پرسیدن سؤالات مناسب و عدم قطع صحبت در زمان های نامناسب
جهت گیری خدمات: جست و جوی فعال برای رسیدن به راه هایی برای کمک به مردم
تفکر انتقادی: استفاده از منطق و استدلال برای شناسایی نقاط قوت و ضعف راه حل ها، نتیجه گیری ها یا رویکردهای جایگزین برای مشکلات

توانایی ها

بینایی قوی: توانایی دیدن جزئیات از راه دور.
کنترل دقیق: توانایی تنظیم سریع و مکرر کنترل های ماشین یا وسیله نقلیه در موقعیت های دقیق.
هماهنگی چند اندام: توانایی هماهنگی دو یا چند اندام (برای مثال، دو بازو، دو پا، یا یک پا و یک بازو) در هنگام نشستن، ایستادن یا دراز کشیدن. این توانایی شامل انجام فعالیت ها در حالی که کل بدن در حال حرکت است، نمی شود.
درک عمق: توانایی قضاوت در مورد اینکه کدام یک از چندین شی از شما نزدیکتر یا دورتر است یا اینکه در مورد فاصله بین شما و یک شی قضاوت کنید.
جهت گیری فضایی: توانایی دانستن موقعیت مکانی خود در رابطه با محیط یا دانستن اینکه اشیاء دیگر در چه موقعیتی با شما قرار دارند.

حمل و نقل شهری

حمل و نقل شهری

علایق

واقع بین: مشاغل واقع بینانه غالبا شامل فعالیت‌های کاری مرتبط با مسائل تجربی و عملی هستند. آن‌ها اغلب با گیاهان، حیوانات و مواد واقعی مانند چوب، ابزار و ماشین‌آلات سروکار دارند. بسیاری از مشاغل نیازمند کار در خارج از سازمان هستند و شامل کارهای اداری زیاد و یا همکاری نزدیک با دیگران نیستند.
اجتماعی: مشاغل اجتماعی اغلب شامل کار کردن، برقراری ارتباط و آموزش دادن به افراد است. این مشاغل اغلب شامل کمک یا ارائه خدمات به دیگران است.

درآمد یک راننده اتوبوس

راننده اتوبوس به طور متوسط ماهانه ۹,۳۹۲,۵۰۰ تومان حقوق دریافت می کند .
دستمزدها معمولاً از ۷,۱۵۰,۰۰۰ تومان شروع می شود و تا ۱۲,۳۵۰,۰۰۰ می رسد .

درآمد راننده اتوبوس بر اساس ارشدیت:
صدک ۹۰ – درآمد راننده اتوبوس سطح بالا از :
۱۲,۳۵۰,۰۰۰ تومان در ماه

صدک ۷۵ – درآمد راننده اتوبوس در سطح ارشد از :
۱۰,۹۲۰,۰۰۰ تومان در ماه

صدک ۵۰ – درآمد راننده اتوبوس سطح متوسط از :
۹,۲۳۰,۰۰۰ تومان در ماه

صدک ۲۵ – درآمد راننده اتوبوس سطح پایین از :
۷,۹۳۰,۰۰۰ تومان در ماه

صدک ۱۰ – سطح شروع درآمد راننده اتوبوس از :
۷,۱۵۰,۰۰۰ تومان در ماه

چگونه یک راننده اتوبوس بشویم؟

یک راننده اتوبوس باید گواهینامه رانندگی تجاری (CDL) داشته باشد و یک برنامه آموزشی کوتاه را تکمیل کند. مقررات فدرال به افراد اجازه نمی دهد در صورت داشتن شرایط پزشکی که ممکن است در عملکرد اتوبوس آنها اختلال ایجاد کند، مانند فشار خون بالا یا صرع، راننده اتوبوس شوند. دوره آموزشی از یک تا سه ماه طول می کشد. بخشی از آموزش صرف یک دوره رانندگی می شود که در آن مانورهای مختلف با اتوبوس انجام می شود. رانندگی در ترافیک، سبک بعدی است و در نهایت تمرین در مسیری که انتظار می رود راننده اتوبوس طی کند. پس از دوره آموزشی، رانندگان اتوبوس جدید با یک راننده با تجربه همراه می شوند که نکات مفیدی را ارائه می دهد، به سوالات پاسخ می دهد و عملکرد راننده جدید را ارزیابی می کند. بخشی از آموزش در کلاس درس، یادگیری قوانین و مقررات، قوانین راهنمایی و رانندگی ایالتی و شهرداری و شیوه های رانندگی ایمن سپری می شود. رانندگان همچنین برنامه ها و مسیرهای اتوبوس، کرایه ها، و نحوه تعامل با مسافران یاد می گیرند. فرصت های ارتقاء عموماً محدود است، اما رانندگان باتجربه ممکن است سرپرست، اعزام کننده یا مربی شوند.

ویژگی کار یک راننده اتوبوس چگونه است؟

یک راننده اتوبوس معمولاً روز خود را با ورود به محل کار، گرفتن کلید، پر کردن دفترچه گزارش در صورت وجود، ضربه زدن به ساعت زمان و انجام یک بررسی ایمنی روزانه قبل از سفر شروع می‌کند. شرایط آب و هوایی متفاوت است، و مهم است که راننده اتوبوس در هر نوع آب و هوایی راحت رانندگی کند.
قابل اعتماد بودن: این شغل مستلزم قابل اعتماد بودن، مسئولیت پذیر بودن و انجام تعهدات است.
خود کنترلی: این شغل مستلزم حفظ خونسردی، کنترل احساسات، کنترل خشم و اجتناب از رفتار پرخاشگرانه، حتی در شرایط بسیار دشوار است.
مشارکت: این شغل مستلزم خوشرویی با دیگران در محل کار و نشان دادن نگرش خوش اخلاق و همکاری است.
نگرانی برای دیگران: این شغل مستلزم حساس بودن به نیازها و احساسات دیگران و درک و کمک در کار است.
توجه به جزئیات: این شغل نیازمند دقت در جزئیات و تمام و کمال بودن در تکمیل وظایف کاری است.

 

یک راننده اتوبوس چه تحصیلاتی دارد؟

درصد سطح تحصیلات مورد نیاز
۸۳/۸۳ % دیپلم دبیرستان – یا معادل آن
۱۳/۰۱ % کمتر از دیپلم دبیرستان

جذابیت های شغلی یک راننده اتوبوس چه مواردی است؟

روابط: مشاغلی که این ارزش کاری را برآورده می کنند به کارمندان این امکان را می دهند که به دیگران خدمات ارائه دهند و با همکاران در یک محیط دوستانه غیر رقابتی کار کنند. نیازهای مربوطه عبارتند از: همکاران، ارزشهای اخلاقی و خدمات اجتماعی.
پشتیبانی: مشاغلی که این ارزش کاری را برآورده می کنند، مدیریت حمایتی را ارائه می دهند که پشت سر کارمندان قرار می گیرد. نیازهای مربوطه عبارتند از: سیاست های شرکت، نظارت بر روابط انسانی و نظارت فنی.
استقلال: مشاغلی که این ارزش کاری را برآورده می کنند به کارمندان اجازه می دهند تا خودشان کار کنند و تصمیم بگیرند. نیازهای مربوطه عبارتند از: خلاقیت، مسئولیت پذیری و خودمختاری.
دستاورد: بازار کار برای فارغ التحصیلان تا چه حد سالم است؟ براساس گزارش اداره آمار کار، پیش بینی می شود که فعالیت کاری فارغ التحصیلان و دستیاران حقوقی از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۲، ۱۷ درصد رشد داشته باشد. این شغل متقاضیان زیادی را به خود جذب می کند و رقابت برای شغل قوی خواهد بود. فارغ التحصیلان با تجربه، رسمی و آموزش دیده با مهارت های قوی کامپیوتری و مدیریت پایگاه داده باید بهترین چشم انداز شغلی را داشته باشند.
شرایط کاری: مشاغلی که این ارزش کاری را برآورده می کنند، امنیت شغلی و شرایط کاری خوب را ارائه می دهند. نیازهای مربوطه عبارتند از: فعالیت، استقلال، امنیت، تنوع و شرایط کاری.

چه رشته هایی به راننده اتوبوس نزدیک است؟

کنتور خوان
اپراتورهای ترمز، سیگنال و سوئیچ راه آهن و آتش‌زنان لوکوموتیو
پارکبان
راننده ماشین سنگین
پیک موتوری
مهماندار کشتی و قطار
اپراتور قطار مترو
راننده آمبولانس

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *