اتوبوس VIP چه امکاناتی دارد؟

حمل و نقل شهری

حمل و نقل شهری


اتوبوس VIP چه امکاناتی دارد؟

برای مسافرانی که سفر زمینی انتخاب اول ‌و ‌آخر آنهاست، اتوبوس راحت‌ترین وسیله نقلیه برای جابه‌جایی شهری و بین‌شهری است. اتوبوس‌های VIP با ارائه امکانات بیشتر نسبت به اتوبوس‌های معمولی، تا مقصد، سفری آرام و بی‌دغدغه برای مسافران رقم می‌زنند. اگر تا‌به‌حال با این اتوبوس‌ها سفر نکرده‌اید و چیز زیادی درباره آنها نمی‌دانید، همراه ما باشید تا مفصل درباره آنها صحبت کنیم.

انواع حمل و نقل شهری

معرفی اتوبوس‌های VIP

کلمهVIP سرنام عبارت انگلیسی «Very Important Person» به‌معنی «شخص بسیار مهم» است. اتوبوس‌های VIP یکی از راحت‌ترین و خوش‌سفرترین وسایل حمل‌و‌نقل عمومی مسافربری به‌ حساب می‌آیند که می‌توان امکانات آنها را با هواپیماهای معمولی و بعضا لوکس مقایسه کرد! کابین این اتوبوس‌ها طوری طراحی شده که راحتی مسافران در اولویت باشد. روی صندلی‌های نرم و راحت بنشینند، پاهای خود را دراز کنند،‌ در طول مسیر بخوابند و استراحت کنند. اختلاف قیمت بلیط اتوبوس‌های VIP و معمولی، دقیقا به‌خاطر همین امکانات پیشرفته است.

انواع روش های حمل و نقل برون شهری

مزیت‌های سفر با اتوبوس VIP

۱. صندلی‌های کمتر، سفر راحت‌تر
تعداد صندلی‌ها در اتوبوس VIP نسبت به اتوبوس‌های معمولی کمتر و کیفیت‌ آنها به‌قدر قابل‌اعتنایی بیشتر است. بسته به نوع چینش صندلی‌ها در اتوبوس، معمولا ۲۰ الی ۲۵ صندلی در هر اتوبوس وجود دارد و فاصله میان صندلی‌ها به‌قدری زیاد است که مسافر به‌راحتی بتواند صندلی خود را بخواباند. صندلی‌های اتوبوس بسته به اینکه تخت‌شو یا نیمه‌تخت‌شو باشند، عموما تا زاویه ۱۴۵ درجه خم می‌شوند. تعداد صندلی‌ها در اتوبوس معمولی به ۴۰ الی ۵۰ عدد می‌رسد؛ تقریبا ۲ برابر اتوبوس‌های VIP!

۲. توقف‌های کمتر، سفر کوتاه‌تر
مسافرانی که تجربه سفر با اتوبوس‌های معمولی را دارند،‌ تأیید می‌کنند که این اتوبوس‌ها مدام در حال توقف برای سوارکردن مسافرند! همین پیاده و سوارکردن مسافران بین‌راهی، سفر را برای مسافرانی که بلیط تهیه کرده‌اند، طولانی و عذاب‌آور می‌کند. با توجه به تعداد کمتر صندلی‌ها در اتوبوس‌های VIP، می‌توان حدس زد که صندلی‌های کابین سریع‌تر پر شوند و مسافران توقف کمتری را شاهد باشند. برحسب تجربه، اکثر اتوبوس‌های VIP سر ساعت به مقصد سفر می‌رسند.

۳. سروصدای کمتر
یکی دیگر از مزیت‌های رضایت‌بخش اتوبوس‌های VIP، سروصدا و تکان‌های کمتر اتوبوس است. به‌کارگیری جدید‌ترین فناوری‌های روز در تولید این اتوبوس‌ها و عایق‌کاری مناسب بدنه، سبب می‌شود فضای داخل اتوبوس وی‌ای‌پی به‌طرز چشمگیری آرام‌تر از اتوبوس‌های معمولی باشد. خوشبختانه خبری از تکان‌های شدید و آزاردهنده هم نیست.

بهترین شیوه بسته بندی اثاثیه منزل

نگاهی دقیق به امکانات اتوبوس VIP

در ادامه رایج‌ترین امکاناتی که تقریبا تمام اتوبوس‌های VIP در اختیار مسافران می‌گذارند را بیان می‌کنیم.

۱. صندلی تخت‌شو

هدف اتوبوس‌های VIP راحتی هرچه بیشتر مسافران طی سفر است. به همین منظور، صندلی‌هایی که در این اتوبوس‌ها تعبیه شده، هم به‌لحاظ راحتی و هم به‌لحاظ چینش، تفاوت قابل‌اعتنایی با صندلی اتوبوس‌های معمولی دارند. فاصله بیشتر میان صندلی‌ها و ساختار آنها این قابلیت را به مسافر می‌دهد تا در صورت تمایل، صندلی را به تخت تبدیل کرده و با خیال راحت روی آن استراحت کند.

۲. پذیرایی با پک‌های تغذیه

اتوبوس‌های VIP برای پذیرایی بهتر از مسافران خود، پک‌های تغذیه شامل کلوچه، بیسکویت، آبمیوه و… ارائه می‌دهند. همچنین بسته به زمان سفر، وعده‌های ناهار و شام را نیز در نظر می‌گیرند که یک مزیت عالی نسبت به سفر با اتوبوس معمولی است.

۳. نمایشگر اختصاصی

از امکانات سرگرم‌کننده اتوبوس‌های VIP می‌توان به صفحات نمایشگر اختصاصی برای هر مسافر اشاره کرد. نه مجبورید فیلمی که راننده در مانیتور کوچک روی سقف پخش می‌کند را ببینید، نه به موسیقی ضبط اتوبوس گوش دهید. اتوبوس وی‌ای‌پی انتخاب فیلم، موزیک و بازی را برعهده هر مسافر می‌گذارد. می‌توانید هندزفری خود را به مانیتور وصل کنید و فارغ از همهمه مسافران اتوبوس، به صدای دلخواه خود گوش دهید.

حمل و نقل شهری

حمل و نقل شهری

بهترین روش های انبارداری

۴. سیستم تهویه

در سفرهای طولانی، به‌خصوص مواقعی که کابین اتوبوس پر از مسافر است، ظرف یکی دو ساعت هوای داخل کابین نامطبوع می‌شود. در اتوبوس‌های وی‌ای‌پی سیستم تهویه مناسبی گنجانده می‌شود تا مسافران از هوایی تمیز و مطلوب بهره‌مند باشند.

۵. سیستم گرمایش و سرمایش

اگر تجربه سفر با اتوبوس‌های معمولی را داشته باشید، برایتان «پختن از گرما» یا «یخ‌زدن از سرما» تجربه دور از ذهنی نیست. معمولا دمای کابین یا به‌قدری سرد است که باید پتو بپیچید یا آن‌قدر گرم که از راننده بخواهید پنجره‌های سقف را باز کند! تجهیزات گرمایشی و سرمایشی پیشرفته در اتوبوس‌های VIP، شرایط متعادل‌تری برای مسافران فراهم می‌آورد.

۶. شارژر و پریز برق

یکی از مشکلات مسافران در سفرهای زمینی طولانی، تمام‌شدن شارژ موبایل و لپ‌تاپ آنها قبل از رسیدن به مقصد است. خوشبختانه اتوبوس‌های VIP کنار هر صندلی یک پریز برق ۲۲۰ ولت تعبیه کرده‌اند تا حتی اگر همه مسافران هم‌زمان به برق احتیاج داشتند، مشکلی پیش نیاید! با همراه‌داشتن شارژ موبایل و لپ‌تاپ خود به‌راحتی می‌توانید از این پریزها استفاده کنید.

۷. اینترنت رایگان

اتوبوس‌ها از مسیرهایی عبور می‌کنند که شاید دسترسی به اینترنت موبایل بسته باشد. اتوبوس‌های VIP با ارائه اینترنت وای‌فای پرسرعت و رایگان، دسترسی به اینترنت را فراهم می‌کنند تا در مسیرهای دورودراز حوصله مسافران سر نرود.

برخی از انواع اتوبوس‌های ویژه مثل vip ۲+۱ اسکانیا، علاوه‌بر تمام امکانات گفته‌شده، گزینه‌های دیگر مثل چراغ مطالعه، جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتشنشانی، تابلوی نمایش دیجیتال دما و اطلاعات مسیر، قهوه‌جوش، یخچال و کابین بهداشتی توالت و دستشویی هم دارند.

قوانین اتوبوس‌های VIP

هر مسافر در سفر زمینی با اتوبوس باید این چند قانون مهم را بداند:

هر مسافر اتوبوس VIP مجاز است برای سفرهای داخلی ۲۰ کیلوگرم و برای سفرهای خارجی تا ۴۰ کیلوگرم بار حمل کند. همچنین می‌تواند یک کیف دستی به‌عنوان ساک همراه با خود به داخل کابین اتوبوس ببرد.
براساس قوانین شرکت‌های اتوبوس‌رانی، حمل حیوانات خانگی با اتوبوس‌های معمولی و VIP مجاز نیست.
برای کودکان زیر ۲ سال که در بغل مادر سفر می‌کنند، نیازی به تهیه بلیط نیست اما کودکان بزرگ‌تر برای سفر به بلیط نیاز دارند.
مسئولیت نگهداری از لوازم زینتی و گران‌قیمت با مسافر است؛ بهتر است وسایل ارزشمند را در خانه بگذارد.
هر مسافر برای نشستن در اتوبوس باید مدرک شناسایی و بلیط خریداری‌شده را نشان دهد.

برترین شرکت‌های اتوبوس‌رانی

در ایران برترین شرکت‌های اتوبوس‌رانی معتبر و خوش‌نام هرروزه مسافران را با اتوبوس‌های VIP به مقصد می‌رسانند. اسکانیا یکی از معروف‌ترین اتوبوس‌های VIP ناوگان این شرکت‌هاست که با پیشرفته‌ترین امکانات و تجهیزات سفر، راحتی مسافران را تا مقصد تضمین می‌کند. در‌حال‌حاضر شرکت‌های مسافربری رویال سفر، همسفر و سیر و سفر در ردیف بهترین شرکت‌های اتوبوس‌رانی به‌حساب می‌آیند که مسافران را با اتوبوس‌های ویژه جابه‌جا می‌کنند.

قیمت بلیط اتوبوس VIP

قیمت بلیط اتوبوس VIP در مسیرهای مختلف کشورمان نسبت به اتوبوس‌های معمولی کمی بیشتر است. با توجه به تمام امکانات ذکرشده، این اختلاف قیمت کاملا طبیعی و منصفانه است. آن را به‌چشم هزینه اضافه‌ای ببینید که برای راحتی خود در طول سفر می‌پردازید. لازم به یادآوری است که با وجود گران‌بودن بلیط‌های اتوبوس ویژه، نهایتا هزینه آن به‌مراتب کمتر از سفر با هواپیما، قطار یا تاکسی دربست خواهد بود.

حرف آخر

برای سفرها و گردش‌های داخلی مقرون‌به‌صرفه، اتوبوس‌های VIP هم راحتی و آرامش مسافر را تضمین می‌کنند،‌ هم نسبت به بلیط پرواز و قطار هزینه معقولانه‌تری دارند.

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *