مزایای مترو چیست ؟

حمل و نقل شهری

حمل و نقل شهری


مزایای مترو چیست ؟

خب بیایید از مزایای مترو بررسی هایی را انجام دهیم در این صورت می توانیم با دید بهترین به معایت آن بپردازیم پس بدون وقت کشی بیایید به بررسی مزایای این سیستم محبوب حمل و نقل بپردازیم که به صورت زیر است :

۱ – ارزان
۲ – امن
۳ – سریع
۴ – دارای سیستم تهویه عالی
۵ – دسترسی به تمامی نقاط شهری
۶ – فرار از ترافیک
۷ – دارای فضای مناسب بانوان و آقایان
۸ – جا به جایی مسافت های بسیار طولانی با یک بار خرید بلیط در تمامی محدوده ها
۹ – گنجایش مناسب
۱۰ – تعداد مناسب
۱۱ – امکانات داخلی خوب

بسیار خب همانطور که دیدید مترو می تواند بسیار گزینه مناسبی باشد اما نکته بسیار مهم در اینجاست که شما می توانید فرضا از جنوبی ترین نقطه تهران با هزینه ۳ هزار تومان به شمالی ترین و دورترین نقطه بروید و هیچ ترافیکی را احساس نکنید و در کمتر از ۱ ساعت به مکان مورد نظر برسید . می بینید چقدر استفاده از مترو عالی و به صرفه است ؟

حالا اگر بخواهید از جنوبی ترین نقطه تهران به شمالی ترین نقطه آن بروید البته بدون مترو باید هزینه ای در حدود ۲۰۰ هزار تومان به تاکسی ها بدهید و ترافیک های شدیدی را تجربه کنید که شاید شما حدودا ۲ ساعته به مقصد برسید پس می توان گفت مترو تا اینجا بهترین سیستم حمل و نقل شهری است . خب بیایید به بررسی معایت مترو هم بپردازیم .

انواع حمل و نقل شهری

معایب مترو چیست ؟

در بند های بالاتر از مزایای مترو موارد زیادی را خواندید و بررسی کردید الان اما باید به بررسی معایب آن بپردازیم که به صورت زیر است :

۱ – ازدهام جمعیت بسیار زیاد در تایم های شلوغ
۲ – آلودگی صوتی
۳ – فریاد های دستفروشان و بر هم زدن آرامش
۴ – تعداد واگن های کم
۵ – انتقال ۱۰۰ درصدی بیماری های ویروسی در مترو

می بینید ؟ این ۵ بند از معایب سیستم مترو بود . در هر صورت امکان اینکه بتوان این موارد را هم برطرف کرد هست پس باید یادتان باشد که اگر شما بخواهید معایب و مزایای سیستم حمل و نقل مترو را بررسی کنید این یکی از بهرین مقاله ها برای این نوع بررسی می باشد . بسیار خب بیایید به بررسی موارد دیگر بپردازیم … .

انواع روش های حمل و نقل برون شهری

حمل و نقل شهری

حمل و نقل شهری

سیستم حمل نقل مترو در کل دنیا به چه صورت است ؟

خب بیایید آمریکا را مثال بزنیم برای مثال ترن های هوایی شهری در شیکاگو و یا ترن های زمینی شهری در لوس سنتوز و یا مترو های طویل و عظیم در نیویورک و یا فلوریدا , همانطور که می دانید سیستم های حمل و نقل مترویی در ایران فقط به صورت زیر زمینی است و در بعضی خطوط به صورت زمینی اما در انگلستان و یا آمریکا و یا آلمان کمی داستان فرق می کند .

در این کشور ها و یا شهر های بسیار شلوغ جمعیت بسیار زیادی در طول روز در حال حرکت و رفت و آمد هستند . در صورتی که هر کدام از این افراد می خواستند ماشین و یا موتور خود را به شهر بیاورند فاجعه ای مانند ترافیک های پکن رخ می داد .

پس سیستم حمل و نقل عمومی در این کشور ها باید به بهترین روش عمل کند برای همین از ترن ها و یا مترو های زیر زمینی و یا زمینی استفاده می کنند که هم ترافیک ندارد و هم بسیار بسیار سریع عمل می کند و هم هزینه بسیار کمی دارد و همانطور که می دانید در کشور های آمریکایی و یا اروپایی وقت بسیار مهم است برای همین ترافیک یکی از بدترین مواردی است که می تواند اتفاق بی افتد .

سیستم حمل و نقل مترو تمامی مشکلات شهری را به بهترین شکل حل می کند . بسیار خب در مورد معایب و مزایای سیستم مترو خواندید حالا بیایید عجیب ترین شهر های جهان را در این حوزه بررسی کنیم … .

بهترین شیوه بسته بندی اثاثیه منزل

سیستم مترو هندوستان !

در هند سیستم مترو از سال ۲۰۲۱ وارد بازار شد و تا قبل از آن سیستم قطار و مترو در حومه فرودگاه ها و شرکت ها و شهر های بزرگ در جریان بود اما ترافیک های بسیار زیاد و نبود امکانات و جمعیت واقعا زیاد این کشور باعث شد تا دولت هند به فکر تاسیس مترو از سال ۲۰۱۵ بی افتد و سیستم متروی شهری را شدیدا گسترش دهد .

امروزه شما می توانید بسیار راحت با امکانات عالی در مترو تردد کنید . هزینه حمل و نقل با مترو در هند ۱۰ روپیه است و این به نسبت درآمد روزانه یک کارگر ساده هزینه نسبتا مناسبی است .

بهترین روش های انبارداری

سیستم حمل و نقل مترو در چین !

پکن , شلوغ ترین شهر جهان . به قدری این شهر جمعیت دارد که از ۳ سیستم مترویی هم در حالت اکستریم استفاده می شود اما خیابان ها بسیار بسیار شلوغ هستند چون مترو ها به قدری جمعیت زیادی را تحمل می کند که شما پیش خودتان می گویید اگر خودم با وسیله خودم بروم بهتر است تا مترو که له بشوم … .

می دانید اگر سیستم حمل و نقل مترو را در چین حذف کنیم چه می شود ؟ خیابان های چین تماما قفل شده و سیستم شهری برای چندین روز از کار می افتد . شاید جالب باشد بدانید که چین در این سالها سعی کرده تا هزینه های جریمه رانندگی را شدیدا بالا ببرد تا هر کسی از وسیله خود استفاده نکند و جالبتر اینکه سیستم حمل و نقل خود را سالانه صدها کیلیومتر گسترش می دهد .

هزینه های بسیار بسیار بسیار کم مترو چین شما را وادار می کند تا از این سیستم استفاده کنید و از وسیله شخصی خودتان استفاده نکنید . اما با این حال اگر به خیابان ها پکن نگاه کنید می بینید که در روز میلیون ها موتور و میلیون ها ماشین در حالت های ترافیکی شدید در حال تردد هستند البته فروش موتور بسیار بسیار زیاد شده است به علت رد شدن از ترافیک های شدید شهری .

طوری که یک دکتر و یا رئیس شرکت های بزرگ ها با موتور سیکلت در شهر های چین تردد می کنند . این هم از معایب و مزایای مترو در چین که بررسی کردیم . خب بیایید برویم به سراغ هند !

 

بسیار خب . در این مقاله به بررسی معایب و مزایای مترو پرداختیم . امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد . پیروز باشید .

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *