معرفی گیت کنترل تردد مترویی؛ مدیریت کنترل تردد مترو

حمل و نقل شهری

حمل و نقل شهری


معرفی گیت کنترل تردد مترویی؛ مدیریت کنترل تردد مترو

ایستگاه های مترو از مکان های پر ترددی هستند که کنترل عبور و مرور در آن ها حائز اهمیت است. برای کنترل تردد، مدیریت بلیط و حفط امنیت در مترو از گیت تردد مترویی استفاده می شود. متداول ترین مدل گیت تردد مترویی، گیت شیشه ای است که دارای باله های بلند و تمام قد می باشد. این گیت به لیل طراحی خاص و سرعت عملکرد بالا برای استفاده در ایستگاه های مترو بهترین گزینه است. بدنه مقاوم، ضریب امنیتی بالا، سرعت باز و بسته شدن مناسب و امنیت بالا از ویژگی های اصلی گیت کنترل تردد مترویی است.

امروزه استفاده از تکنولوژی در بسیاری از زمینه ها از جمله کنترل تردد و تامین امنیت به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. گیت کنترل تردد در کنار سامانه حضور و غیاب هوشمند از پر کاربردترین دستاوردهای فناوری روز برای تسریع و تسهیل نظارت بر عبور و مرور هستند. طیف گسترده ای از انواع گیت تردد در سازمان ها، ادارات، مراکز تجاری، اماکن خاص و… مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از اماکنی که کنترل تردد به وسیله گیت تردد صورت می گیرد، ایستگاه مترو است. برای نظارت بر عبور و مرور در مترو از گیت کنترل تردد مترویی استفاده می شود. این گیت دارای ویژگی های خاصی است که آن را برای استفاده در ایستگاه های شلوغ مترو بهینه کرده است. گیت کنترل مترویی و ویژگی های آن موضوعی است که در این مقاله به ارائه توضیحات بیشتری پیرامون آن خواهیم پرداخت.

انواع حمل و نقل شهری

گیت مترویی چیست؟

گیت مترویی به طور معمول یک گیت تردد شیشه ای است که برای استفاده در مترو بهینه سازی شده است. استفاده از گیت کنترل مترویی برای نظارت برعبور و مرور افراد در ایستگاه های مترو موجب تسهیل عبور و مرور و کنترل دقیق پرداخت هزینه مترو می شود. به دلیل ازدحام جمعیت در ایستگاه های مترو و لزوم تردد سریع مسافران گیت تردد مترویی دارای طراحی خاصی است. از ویژگی های اصلی این گیت تردد در سیستم کنترل تردد هوشمند سازمانی می توان به سرعت تردد زیاد و ضریب اطمینان بالا اشاره کرد. هم چنین گیت مترویی به صورت سفارشی به گونه ای طراحی می شود که قابلیت های مانند جلوگیری از عبور افراد غیر مجاز، کنترل بلیط، شمارش افراد و… را دارد.

لازم به ذکر است که باله های گیت مترویی معمولا بلند تر از گیت های کنترل دیگر طراحی می شوند تا افراد غیر مجاز به راحتی از آن عبور نکنند. این گیت در هر بار آزاد شدن، تنها به یک نفر اجازه عبور می دهد. گیت های مترویی عموما به دستگاه های کارت خوان مجهز هستند تا کنترل عبور و مرور افراد به وسیله کارت های تعریف شده مترو امکان پذیر باشد. گیت های تردد مترویی معمولا در ورودی و خروجی ایستگاه مترو نصب می شوند و امکان کنترل تردد به صورت دو طرفه را دارند. ظاهر زیبا و شکیل در کنار مقاومت و استحکام بدنه و سرعت عملکرد بالا از ویژگی های برجسته این نوع گیت تردد هستند.

انواع روش های حمل و نقل برون شهری

کدام یک از انواع گیت های کنترل تردد برای استفاده در مترو مناسب تر است؟

از آنجایی که روزانه هزاران نفر از ایستگاه مترو عبور می کنند، گیت تردد مترویی باید سرعت و دقت بالایی داشته باشد. در ایستگاه های مترو، عبور از گیت تردد مشروط به پرداخت هزینه های مترو و تایید هویت فرد است. لذا گیت تردد مترویی باید از ضریب اطمینان بالایی برخوردار باشد.هم چنین سرعت باز و بسته شدن گیت از مهم ترین معیارها برای استفاده از یک گیت کارآمد در محل های پر رفت و آمد مانند مترو است. انواع گیت کنترل تردد در مدل های بسیار متنوعی طراحی و به بازار عرضه شده اند. هریک از این مدل ها با توجه به طراحی خاص و ویژگی های فنی منحصر به فردش برای استفاده در محل های خاصی مناسب است. بهترین گیت تردد برای استفاده در مکان های پرتردد مانند ایستگاه های مترو، بانک ها ، فرودگاه ها و… گیت کنترل تردد شیشه ای است. این گیت دارای ضریب امنیت بالا و هم چنین سرعت مناسبی است.
عملکرد سریع گیت تردد شیشه ای در ایستگاه مترو از ازدحام جمعیت و هرج و مرج در ایستگاه جلوگیری می کند. هم چنین باله های گیت شیشه ای را می توان برای افزایش ضریب امنیت به صورت گیت تمام قد سفارش دارد. به طور معمول در گیت مترویی باله های شیشه ای بلند تر از سایر انواع گیت ها هستند و از کابین اصلی گیت بیرون زده اند؛ این طراحی باعث می شود افراد نتوانند از بالای گیت عبور کنند. اطراف شیشه ها نیز با محافظ پلاستیکی پوشانده شده است تا به افراد در هنگام عبور از گیت آسیبی نرسد. گیت تردد مترویی معمولا به دستگاه کارت خوان مجهز است؛ کارت خوان های مورد استفاده در مترو معمولا از نوع کارت بدون تماس هستند. زمانیکه افراد کارت تردد خود را در مقابل سنسور کارت خوان قرار می دهند به محض تایید پرداخت، سیگنال آزاد برای گیت مترویی ارسال می شود. علاوه بر این قابلیت ها، گیت مترویی به صورت یک گیت تردد نفررو طراحی شده است، این گیت به سیستم tailgate مجهز است و در هر بار باز شدن تنها به یک نفر اجازه عبور می دهد. به طور کلی می توان گفت بهترین نمونه گیت تردد برای مترو گیت شیشه ای تمام قد است.

بهترین شیوه بسته بندی اثاثیه منزل

معرفی گیت ورودی مترو و گیت خروجی مترو

گیت تردد مترویی یک گیت دو یا یک طرفه با سرعت عملکرد بالا است. بدنه این گیت معمولا از جنس استیل یا فولاد زنگ ساخته می شود. گیت تردد مترویی معمولا دارای باله های با ارتفاع بیشتر نسبت به سایر گیت ها است. یک نوار ضربه گیر برای محافظت از افراد درهنگام عبور از گیت، دراطراف باله ها تعبیه شده است. این گیت به سیستم اکسس کنترل متصل است و قابلیت یکپارچه سازی با انواع دستگاه های کارت خوان یا دستگاه حضور و غیاب کارتی را دارد. باز و بسته شدن گیت تردد مترویی توسط سامانه کنترل تردد هوشمند، کنترل می شود و تنها بعد از تایید افراد و صدور سیگنال آزاد، باله های کشویی گیت باز می شوند. این گیت تردد توسط سنسورهای هوشمند صحت عبور و مرور افراد را می سنجد و از سطح امنیت بالایی برخوردار است.

بهترین روش های انبارداری

حمل و نقل شهری

حمل و نقل شهری

گیت مترو مناسب دارای چه ویژگی هایی است؟

گیت کنترل تردد مناسب هر مکان با توجه به ویژگی های آن مکان و نیازهای امنیتی آن انتخاب می شود. با توجه به اینکه مترو مکانی پر ازدحام است، گیت مترویی باید دارای ویژگی های خاصی باشد. از جمله ویژگی های مهم این گیت می توان به موارد زیر اشاره کرد.

امنیت بالا گیت تردد مترویی

گیت مترویی معمولا از نوع گیت شیشه ای با باله های بلند است. امنیت بالای این گیت از ویژگی های اصلی آن است و به کمک عوامل مختلفی تامین شده است.

طراحی ویژه باله های گیت مترویی؛ به گونه ای که ارتفاع آن ها از کابین گیت بیشتر باشد، برای ایمنی بیشتر ترددها ضروری است. این گیت مجهز به سنسور تشخیص صحت عبور است تا هنگام بسته شدن گیت آسیبی به افراد نرسد. هم چنین گیت مترویی مجهز به سیستم tailgate است، این سیستم از عبور افراد به صورت پشت سرهم از گیت جلوگیری می کند. در واقع زمانیکه یک فرد در حال عبور از گیت است اگر فرد دیگری بخواهد دقیقا پشت سر او از گیت عبور کند گیت به صورت خودکار بسته می شود. تمامی این قابلیت ها امنیت گیت تردد مترویی را تا حد زیادی افزایش داده اند.

قابلیت اتصال به سیستم اکسس کنترل

یکی از مهم ترین معیارها برای تعیین کارآمدی گیت کنترل تردد، قابلیت اتصال به اکسس کنترل است. گیت کنترل تردد مترویی باید قابلیت اتصال به انواع کارت خوان و بارکد خوان را داشته باشد. این قابلیت باعث می شود که کنترل تردد افراد به صورت هوشمند و توسط دستگاه کنترل تردد انجام شود. اتصال به سیستم های کنترل دسترسی علاوه بر امکان نظارت بهتر تردد افراد از مترو می تواند امکان نظارت از راه دور و تهیه گزارشات آماری از وضعیت تردد مردم در مترو را فراهم کند.

سرعت عملکرد بالای گیت مترویی

مترو جز مکان های بسیار پر رفت و آمد و شلوغ است، به همین دلیل گیت تردد مترویی باید سرعت عملکرد مناسبی داشته باشد. برای جلوگیری از ازدحام جمعیت و افزایش سرعت عملکرد این گیت ها تدابیر مختلفی اندیشه شده است. از جمله اینکه از کارت های بدون تماس برای تایید هویت و پرداخت استفاده می شود. باله های گیت های شیشه ای با سرعت نسبتا بالا به صورت کشویی باز و بسته می شوند گیت ها به صورت یک طرفه و دو طرفه طراحی شده اند. هم چنین گیت مترویی خروج و ورود به صورت جداگانه برای محل خروج و ورود افراد نصب می شوند.

 

بدنه مستحکم و ظاهر زیبا

به دلیل ازدحام جمعیت در ایستگاه های مترو، یک گیت تردد مترویی ایده آل باید بدنه مقاومی داشته باشد. بدنه گیت مترویی معمولا از جنس استیل استنلس و باله های آن از جنس شیشه سکوریت محکم ساخته می شود. استفاده از متریال مقاوم در ساخت این گیت علاوه بر افزایش ضریب امنیت آن، باعث استهلاک کمتر گیت و دوام بالای آن می شود.

سخن پایانی

ایستگاه های مترو از مکان های پر ترددی هستند که کنترل عبور و مرور در آن ها حائز اهمیت است. برای کنترل تردد، مدیریت بلیط و حفط امنیت در مترو از گیت تردد مترویی استفاده می شود. متداول ترین مدل گیت تردد مترویی، گیت شیشه ای است که دارای باله های بلند و تمام قد می باشد. این گیت به لیل طراحی خاص و سرعت عملکرد بالا برای استفاده در ایستگاه های مترو بهترین گزینه است. بدنه مقاوم، ضریب امنیتی بالا، سرعت باز و بسته شدن مناسب و امنیت بالا از ویژگی های اصلی گیت کنترل تردد مترویی است.

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *