ردیابی اتوبوس شهری، روش جدید مدیریت ناوگان حمل و نقل هوشمند

حمل و نقل شهری

حمل و نقل شهری


ردیابی اتوبوس شهری، روش جدید مدیریت ناوگان حمل و نقل هوشمند

امروزه سفر کردن دیگر مانند گذشته اقدامی سخت و دشوار نیست و بسیاری از افراد، حتی کسانی که خودروی شخصی ندارند، هم به راحتی و با کمک اتوبوس‌های بین شهری از شهری به شهر دیگر سفر می‌کنند. شرکت‌ های اتوبوسرانی همواره در تلاش بوده‌اند تا به منظور آسان‌تر نمودن رفت و آمد مسافران خود، اقداماتی جهت رفاه و ایمنی آن ‌ها انجام دهند. یکی از جدیدترین سیستم‌ هایی که در مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل شهری از آن استفاده شده است، سیستم ردیابی است. این سیستم به کمک ردیابی اتوبوس‌ها در سراسر کشور، امکان کنترل از راه دور و بررسی سرعت و محل دقیق اتوبوس، توانسته ایمنی بیشتری برای مسافران فراهم کند و آن‌ها را در طول سفر آسوده خاطر کند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی بیشتر ردیابی اتوبوس بین شهری و اهمیت ردیابی این اتوبوس‌ها بپردازیم.

انواع روش های حمل و نقل برون شهری

ردیاب اتوبوس بین شهری چیست؟

قبل از آن که به سراغ بررسی این موضوع برویم که چرا ردیابی اتوبوس بین شهری اهمیت دارد، بهتر است ابتدا با مفهوم دستگاه جی پی اس اتوبوس آشنا شویم.
ردیاب‌ها دستگاه‌هایی هستند که با استفاده از تکنولوژی GPS به ماهواره‌های مستقر در مدار زمین متصل می‌شوند و به کمک آن‌ها اطلاعات کاملی در مورد محل دقیق وسایل حمل و نقل، میزان سرعت آن‌ها، صدای درون کابین، ضربه و آسیب، میزان مسافت طی شده و دیگر موارد ارائه می‌دهند. ردیاب اتوبوس بین شهری نیز یکی از انواع همین دستگاه‌ها است که با نصب آن بر روی اتوبوس می‌توان حرکت و سرعت اتوبوس را بهتر کنترل و مدیریت کرد.
این دستگاه به یک سیم کارت مجهز خواهد بود که به کمک آن و از طریق اینترنت، اطلاعات به صورت لحظه‌ای ثبت و ضبط می‌شوند و به سرور دستگاه ارسال می‌شوند. بعد از ارسال این اطلاعات به سرور، تمامی اطلاعات از طریق اپلیکیشن و پنل در اختیار مدیریت ناوگان اتوبوسرانی بین شهری یا صاحب اتوبوس قرار می‌گیرد. به دلیل ضبط همین اطلاعات دقیق، نصب این دستگاه ایمنی بیشتری برای مسافران فراهم می‌کند و از طرفی مدیریت دقیق ناوگان را آسان‌تر خواهد کرد.

بهترین شیوه بسته بندی اثاثیه منزل

جی پی اس اتوبوس بین شهری چگونه عمل می‌کند؟

همان طور که گفتیم، جی پی اس به کمک سیم کارت اطلاعات ضروری را به سرور انتقال می‌دهد. این اطلاعات جمع ‌آوری شده توسط جی پی اس، به نرم افزار مدیریت ناوگان انتقال داده می‌شود. تمامی داده‌های دریافتی در سامانه نرم‌افزاری ذخیره، پردازش و دسته بندی شده و اطلاعات کاربردی در اختیار افرادی که به این نرم ‌افزار دسترسی دارند قرار داده خواهد شد. در نرم ‌افزار ردیاب ابزارهای گوناگونی طراحی شده است که امکان مشاهده اطلاعات حرکت اتوبوس و یا اطلاعات داخل کابین را فراهم می‌کند. این ابزارها با توجه به نوع ردیاب، امکانات متفاوتی را در اختیار مدیران حمل و نقل بین شهری قرار می‌دهد.

بهترین روش های انبارداری

بهترین ردیاب اتوبوس بین شهری

همان‌طور که مشاهده کردید، به دلیل مزایای جی پی اس‌ها، ضرورت استفاده از آن‌ها در اتوبوس ‌های بین شهری مشهود است. اما آیا تمامی ردیاب‌ها به بهترین نحو ممکن و با دقت بالا این سرویس‌ها را ارائه می‌دهند؟ خیر! جی پی اس اتوبوس بین شهری نیز مانند تمامی دستگاه‌های ردیاب، با کیفیت‌ها و برندهای مختلف عرضه می‌شود. توصیه ما این است که دستگاه ردیابی را انتخاب کنید که کیفیت ساخت بالایی داشته باشد و با مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، فشار و ضدآب و گرد و غبار بودن، در تصادفات شدید و دیگر موارد آسیب‌رسان، استحکام خود را حفظ کند. اگر جی پی اس مقاومت بالایی داشته باشد، بعد از حادثه و با استفاده از اطلاعات ثبت و ضبط شده می ‌توان علت بروز مشکل را بررسی و از بروز مجدد آن در سفرهای بعدی جلوگیری کرد.

اهمیت ردیابی اتوبوس بین شهری چیست؟

مدیران ناوگان اتوبوس‌های بین شهری همیشه این دغدغه را داشته ‌اند که بتوانند رفاه و ایمنی حداکثری را برای مسافران خود فراهم آورند. به کمک ردیاب اتوبوس بین شهری این مدیران توانسته‌اند با دریافت اطلاعات لحظه به لحظه و دقیق، تصمیمات بهتری اتخاذ کنند و ناوگان را بهتر مدیریت کنند. اما این تنها بخشی از مزایای مدیریت ناوگان اتوبوس‌رانی بین شهری با استفاده از جی پی اس است. اهمیت نصب ردیاب اتوبوس بین شهری را می‌توان به موارد زیر خلاصه کرد:

اتوماتیک شدن بسیاری از موارد مهم در کنترل و مدیریت ناوگان؛
اطلاع یافتن از محل قرار گرفتن اتوبوس به صورت لحظه‌ای؛
اطلاع یافتن از میزان مسافت طی شده با اتوبوس؛
پی بردن به مدت زمان سفر؛
امکان تعریف محدوده سرعت مجاز و کنترل راننده در صورت تخلف؛
امکان شنود صداهای داخل اتوبوس و مدیریت موارد در صورت لزوم؛
امکان تعریف محدوده جغرافیایی برای اتوبوس؛
امکان مدیریت مصرف سوخت به صورت روزانه؛
امکان مشاهده مسیرهای طی شده قبلی و فعلی توسط راننده؛
امکان اطلاع یافتن از دمای داخل کابین اتوبوس؛
امکان مکالمه بین مدیریت ناوگان و راننده.

ردیاب اتوبوس که در ابعاد کوچک طراحی شده است و می‌ توان آن را به صورت مخفی نصب کرد، به راحتی و با استفاده از پنل آنلاین یا اپلیکیشن تلفن همراه داده‌ های مهم و ضروری را در اختیار مدیریت ناوگان قرار می‌دهد. با توجه به مزایایی که برشمردیم، واضح است که این دستگاه اهمیت بسیار بالایی در حفظ امنیت مسافران و همچنین ایمنی راننده دارد و به بهبود کیفیت خدمات شرکت‌ های اتوبوس‌رانی بین شهری نیز کمک می‌کند.

حمل و نقل شهری

حمل و نقل شهری

قیمت ردیاب اتوبوس بین شهری

قیمت جی پی اس به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مدل ردیاب
نوع ردیاب (بی سیم یا مغناطیسی)
کیفیت ساخت
کارایی و امکانات
برند ردیاب
برای خرید ردیاب خوب اتوبوس بین شهری باید بر حسب نیاز خود کارایی آن را در نظر بگیرید و در نهایت انتخاب خود را انجام دهید.

کلام آخر

با افزایش ترددهای بین شهری و استفاده از اتوبوس‌های مسافربری بین شهری، نیاز به افزایش ایمنی مسافران نیز بیشتر شده است. دستگاه ردیابی اتوبوس بین شهری بهترین گزینه برای کنترل و مدیریت مکان و سرعت اتوبوس است و اهمیت بالایی در پیشگیری از بروز حوادث دارد. اهمیت ردیابی اتوبوس بین شهری را می‌توان در رفاه بیشتر مسافران و بهبود خدمات شرکت‌ های مسافربری خلاصه کرد.

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *