قبل از حمل بار حتما برنامه ریزی کنید


حمل بار کار آسانی نیست و در صورت بی توجهی و عدم رعایت نکات ایمنی ممکن است به وسایل و اسباب منزل تان آسیب جدی برسد. اگر شما هم جزء کسانی هستید که شیوه درست حمل بار به ویژه اثاثیه منزل یا دفتر اداری برایتان مهم است، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

در واقع باربری، مانند هر شغل دیگری، به تخصص و تجربه زیادی نیاز دارد. اما برخی از افراد آن را ساده می پندارند و خودشان اقدام به حمل بار می کنند. اما اگر اسباب و لوازم با ارزش دارید بهتر است آن را به گروه فنی و متخصص آن واگذار کنید. در ادامه به برخی از روش های صحیح حمل و نقل بار اشاره می کنیم.

مقاله روش های بسته بندی اثاثیه منزل را مطالعه کنید تا بدانید چگونه به صورت صحیح وسایل منزل خود را بسته بندی کنید.

شیوه درست حمل بار - حمل اثاثیه منزل

قبل از حمل بار حتما برنامه ریزی کنید

وقتی صحبت از جابجایی اثاثیه منزل یا دفتر می شود، هدف این است که به صورت ایمن انجام شود. هر نوع کالایی را که می خواهید انتقال دهید فهرست کنید و مسیر منتهی به مقصد را برای بارگیری تعیین کنید.

به طور کلی، وسایل سنگین در قسمت پشت کامیون و اطراف کناره ها قرار می گیرند تا به تعادل بار کمک کنند و وسایل دیگر را ایمن نگه دارند. این بدان معنی است که شما باید در ابتدا وسایل سنگین را جابجا کنید و سپس با جعبه های سبک تر و وسایل کوچکتر جاهای خالی را پر کنید.

ترتیبی را که با هر تکه مبلمان انجام می دهید، اولویت بندی کنید، و توجه داشته باشید که بزرگ ترین و سنگین ترین وسایل در ابتدا جابجا شوند. این کار به شما کمک می کند تا در زمان جابجایی بار به مقصد راحت تر بتوانید اثاثیه را انتقال دهید. هنگام انتقال آن اول وسایل سبک را از کامیون و سپس وسایل سنگین را تخلیه کنید.

استفاده از ابزارات برای حمل بار

در هنگام حمل بار چه اثاثیه منزل باشد چه لوازم دفتر اداری، باید نحوه درست حمل بار را بدانید. می توانید از برخی ابزاراتی که وجود دارد برای اینکار استفاده کنید. به عنوان مثال برای جابجایی اثاثیه سنگین به برخی موارد مانند تسمه های متحرک، تسمه های بلند کننده یا تسمه های مبلمان نیاز خواهید داشت. استفاده از این ابزارات به شما کمک می کند تا هنگام جابجایی آن وزن کمتری را تحمل کنید.

یکی از وسایل منزل که جابجایی آن بسیار دشوار است، مبلمان می باشد. برای انتقال مبلمان می توانید از لغزنده چرخان استفاده کنید تا به آسانی قابل جابجایی باشد. این لغزنده ها معمولاً از پلاستیک تک یا چند قسمتی ساخته شده اند و در زیر هر پایه یا گوشه مبلمان قرار می گیرد. آنها با ایجاد یک مانع متحرک بین کالا و کف کار می کنند، اصطکاک را کاهش دهند که می تواند جابجایی اثاثیه سنگین را سخت کند و خطر آسیب به چوب سخت، کاشی یا فرش شما را کاهش دهد.

دستگاه های چرخ دار یکی از ابزارات دیگری است که برای انتقال وسایل سنگین مانند یخچال و کمد استفاده می شود. این دستگاه ها با استفاده از لغزنده های چرخنده حمل اثاثیه سنگین را برای شما آسان می کند. برخی از دستگاه های چرخ دار، دارای یک دسته عمودی می باشند که برای وسایل بلند مانند کمد بسیار مناسب است. حتما مطمئن شوید که وسیله مورد نظر را با طناب یا تسمه به دستگاه چرخ دار محکم بسته باشید.

شیوه درست حمل بار - باربری ایران بار

تقسیم کردن وسایل بزرگ و سنگین به قطعات کوچکتر

تا می توانید وسایل مورد انتقال را به قطعات کوچکتر تبدیل کنید. به عبارت دیگر، تمام قطعات قابل جابجایی، از جمله بالشتک ها، دستگیره ها، پایه ها، کشوها و غیره را جدا کنید تا به راحتی و بدون آسیب جابجا کنید. کمدها و تخت خواب را نیز در صورت جدا شدن کوچک کنید. هنگامی که مجبور به باز کردن پیچ‌ها یا سایر قطعات کوچک شدید، حتماً وسایل مربوط به آن را در یک محفظه مطمئن ذخیره کنید و روی آن برچسب بزنید تا بدانید قطعات به کدام وسایل مربوط می شود.

استفاده کردن از تکنیک های صحیح بلند کردن

قرار نیست همه وسایل چه سنگین چه سبک همه را با دو دست خود و یک تنه بلند کنید. زیرا این کار به سلامتی شما ضرر خواهند رساند. کارمندان شرکت های باربری نیز برای حمل و نقل بار از اصول و ترفندهای خاصی استفاده می کنند. اما اگر قصد دارید جابجایی بار را خودتان انجام دهید بهتر است شیوه درست حمل بار را بدانید تا هم خودتان و هم اثاثیه شما از آسیب به دور باشد.

اول از همه اینکه هیچ وقت وسایل سنگین را به تنهایی بلند نکنید و حتما از شخص دیگری برای حمل آن کمک بگیرید. به هر صورت رعایت نکات ایمنی و شیوه درست حمل بار برای هر شخص لازم است.

هنگام بلند کردن وسایل سنگین سعی کنید وزن را روی پاهای خود حمل کنید، نه روی کمر خود. بهتر است کمی خم شوید و سپس وسیله مورد نظر را بلند کنید تا فشار سنگینی روی کمر شما وارد نشود. این کار باعث می‌شود که قسمت اعظم حجم روی بازوها و پاهای شما هنگام بلند شدن قرار گیرد، نه روی پشت شما.

تا جایی که می توانید اثاثیه سنگین را نزدیک بدن خود حمل کنید. این کار به بدن شما برای حفظ تعادل و درگیر کردن بازوها و شانه های شما کمک می کند. هنگام بلند کردن یا حمل کردن بدن خود را نچرخانید. تا جایی که می توانید بدن خود را ثابت نگه دارید، زیرا چرخاندن یا انجام سایر حرکات سریع می تواند منجر به آسیب شود.

شیوه درست حمل بار از پله ها

برای جابجایی وسایل سنگین از پله ها، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. حتما از شخص دیگری برای این کار کمک بخواهید و سرعت راه رفتن را با هم هماهنگ کنید. با کوچکترین بی توجهی ممکن است آسیب جدی به وسیله شما وارد شود. سعی کنید از نگه دارنده خاصی که در قسمت های مختلف وسایل قرار دارد استفاده کنید و به آرامی پیش بروید.

شیوه درست تخلیه وسایل از ماشین حمل بار

قبل از اینکه وسایل را از کامیون تخلیه کنید و به جای دیگری انتقال دهید، حتما برای نحوه تخلیه آن برنامه ریزی کنید. منظور از برنامه ریزی این است که اولویت بندی کنید که چگونه می خواهید اثاثیه را تخلیه کنید و به محل دیگری انتقال دهید. نحوه تخلیه اثاثیه منزل یا دفتر اداری با شیوه انتقال آن به کامیون متفاوت است.

هنگام انتقال بار به کامیون، ابتدا وسایل سنگین و سپس وسایل کوچک را جابجا می کنیم. اما برای انتقال آن از کامیون، باید برعکس عمل کنید. به طوری که اول وسایل کوچک را خارج کرده و بعد از آن وسایل سنگین را تخلیه کنید. قبل از اینکه بخواهید کار چیدمان را انجام دهید، همه وسایل را در یک مکان جدا قرار دهید تا از تکمیل بودن وسایل مطمئن شوید. سپس قطعات جداگانه را بهم وصل کنید و اقدام به چیدمان کنید.

 

انواع مختلف حمل بار با شرکت باربری ایران بار

خوشبختانه روش های متعددی برای حمل بار وجود دارد که اکثر شرکت های معتبر باربری از جمله باربری ایران بار، از آن استفاده می کند.

شرکت باربری ایران بار، از سبک های مختلفی برای حمل بار استفاده می کند که در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

اتاق کف مبلی: این روش برای جابجایی بارهایی مانند مبلمان که حمل آن بسیار مهم است، مناسب است.

اتاق کمپرسی: این نوع سبک حمل بار برای انواع بارها مورد استفاده قرار می گیرد.

اتاق شمالی: همه مدل اثاثیه را می توان با نوع اتاق شمالی براحتی و بدون آسیب جابجا کرد.

اتاق یخچالی: حمل بار به این شکل برای جابجایی بارهایی استفاده می شود که در طول زمان رسیدن به مقصد باید در فضای خنک قرار بگیرد.

ارائه انواع خدمات باربری توسط شرکت باربری ایران بار

حمل بار کار آسانی نیست که بتوانید به تنهایی آن را انجام دهید. اگر در این مورد تجربه کافی ندارید، بهتر است آن را به نیروی متخصص و حرفه ای واگذار کنید.

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *